Valószínűleg nem típushiba, hanem egyedi meghibásodás okozta a MiG-29-es vadászrepülőgép lezuhanását, ezért folytatódhatnak a kiképzőrepülések - mondta Bocskai István a Honvédelmi Minisztérium szóvivője. A vadászrepülőgépekkel már szerda délután kiképzőrepülést végeznek a légierő kecskeméti bázisán.
A szakmai vizsgálat Oroszországban, laboratóriumi körülmények között folytatódik, amelynek végéig a magyar MiG-29-esek hajtóműveinek műszaki állapotát ötóránként ellenőrizni kell. Ennek érdekében a gyártó cég szakértői kidolgoztak egy, a hajtóművek műszaki állapotának ellenőrzésére szolgáló technológiát.
A vizsgálat szerint a repülés során a jobb oldali hajtómű forgórésze hirtelen megállt, a hajtómű belső terében tűz keletkezett, amely átterjedt a repülőgép más szerkezeti egységeire. Bocskai szerint a hiba okának megállapítására hosszabb idejű, laboratóriumi körülményeket igénylő vizsgálatra van szükség. Ezt a sugárhajtóművet javító üzemben, Oroszországban végzik el, a magyar szakértők jelenlétében.
A vizsgálat befejezésekor a honvédség repülő műszaki szolgálatfőnöksége tesz majd javaslatot a garancia érvényesítésére. A repülőgépből katapultáló pilóta két hét múlva vesz részt egy utolsó orvosi kontrollon, ha ott nem találnak semmilyen rendellenességet, akkor folytathatja a repüléseket - mondta a szóvívő.
A honvédség a május 11-én történt baleset miatt ugyan elvesztett egyet a 14 működőképes vadászrepülőgépéből, azonban a Magyar Honvédség vezérkari főnöke korábban újságíróknak azt mondta, hogy nincs értelme a lezuhant repülőgép pótlásának, hiszen jövő év közepén megérkeznek a svéd Gripen vadászrepülőgépek is. A légierő a légtérvédelmi, illetve a kiképzési feladatokra általában összesen 7-8 vadászrepülőgépet használ.
A szakmai vizsgálat Oroszországban, laboratóriumi körülmények között folytatódik, amelynek végéig a magyar MiG-29-esek hajtóműveinek műszaki állapotát ötóránként ellenőrizni kell. Ennek érdekében a gyártó cég szakértői kidolgoztak egy, a hajtóművek műszaki állapotának ellenőrzésére szolgáló technológiát.
A vizsgálat szerint a repülés során a jobb oldali hajtómű forgórésze hirtelen megállt, a hajtómű belső terében tűz keletkezett, amely átterjedt a repülőgép más szerkezeti egységeire. Bocskai szerint a hiba okának megállapítására hosszabb idejű, laboratóriumi körülményeket igénylő vizsgálatra van szükség. Ezt a sugárhajtóművet javító üzemben, Oroszországban végzik el, a magyar szakértők jelenlétében.
A vizsgálat befejezésekor a honvédség repülő műszaki szolgálatfőnöksége tesz majd javaslatot a garancia érvényesítésére. A repülőgépből katapultáló pilóta két hét múlva vesz részt egy utolsó orvosi kontrollon, ha ott nem találnak semmilyen rendellenességet, akkor folytathatja a repüléseket - mondta a szóvívő.
A honvédség a május 11-én történt baleset miatt ugyan elvesztett egyet a 14 működőképes vadászrepülőgépéből, azonban a Magyar Honvédség vezérkari főnöke korábban újságíróknak azt mondta, hogy nincs értelme a lezuhant repülőgép pótlásának, hiszen jövő év közepén megérkeznek a svéd Gripen vadászrepülőgépek is. A légierő a légtérvédelmi, illetve a kiképzési feladatokra általában összesen 7-8 vadászrepülőgépet használ.