Egyre több panaszt kap az állampolgári jogok biztosa

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Tavaly mintegy 10 százalékkal több beadvány érkezett az állampolgári jogok országgyűlési biztosához és általános helyetteséhez, mint 2003-ban - mondta szerdán az ombudsmanok 2004. évi tevékenységéről szóló beszámolókat megnyitó parlamenti beszédében Lenkovics Barnabás.

Lenkovics Barnabás elmondta, hogy tavaly 4992 panaszos beadvány érkezett hivatalához, amelyekben 6781 jogsérelem szerepelt. Egyre többen keresik fel személyesen a hivatalt, és nőtt az elektronikus úton érkezett megkeresések száma.

Szerinte a civil társadalom erősödését jelzi, hogy tavaly nőtt a civil szervezetek, közösségek által benyújtott panaszok és csökkent a magánszemélyekhez kötődő beadványok száma. Tájékoztatása alapján az ombudsmanhoz panasszal fordulók mintegy háromnegyede városokban élő állampolgároktól érkezik.

Az ombudsman létszámproblémákkal indokolta, hogy nőtt a hátralék száma annak ellenére, hogy hivatala több ügyet dolgozott fel és fejezett be, mint a megelőző évben.

A panaszok típusonkénti megoszlásával kapcsolatban jelezte, hogy kiemelt figyelmet érdemel az ellátásban részesülők helyzete, hiszen a panaszok legtöbbje az egészségbiztosítással, nyugdíjbiztosítással, illetve munkaügyekkel kapcsolatban érkezett, és számos beadvány foglalkozott az egészségügyi ellátás hiányosságaival is. A "dobogó" második helyén a büntetőügyekkel kapcsolatos megkeresések szerepelnek.