Lenkovics Barnabás elmondta, hogy tavaly 4992 panaszos beadvány érkezett hivatalához, amelyekben 6781 jogsérelem szerepelt. Egyre többen keresik fel személyesen a hivatalt, és nőtt az elektronikus úton érkezett megkeresések száma.
Szerinte a civil társadalom erősödését jelzi, hogy tavaly nőtt a civil szervezetek, közösségek által benyújtott panaszok és csökkent a magánszemélyekhez kötődő beadványok száma. Tájékoztatása alapján az ombudsmanhoz panasszal fordulók mintegy háromnegyede városokban élő állampolgároktól érkezik.
Az ombudsman létszámproblémákkal indokolta, hogy nőtt a hátralék száma annak ellenére, hogy hivatala több ügyet dolgozott fel és fejezett be, mint a megelőző évben.
A panaszok típusonkénti megoszlásával kapcsolatban jelezte, hogy kiemelt figyelmet érdemel az ellátásban részesülők helyzete, hiszen a panaszok legtöbbje az egészségbiztosítással, nyugdíjbiztosítással, illetve munkaügyekkel kapcsolatban érkezett, és számos beadvány foglalkozott az egészségügyi ellátás hiányosságaival is. A "dobogó" második helyén a büntetőügyekkel kapcsolatos megkeresések szerepelnek.