A levélben a szakszervezeti vezetők jelezték, ha nem tárgyal velük gondjaikról a város vezetése, akkor a nyilvánossághoz fordulnak. A szakszervezetiek szerint Európában Budapesten működik az egyik legszínvonalasabb tömegközlekedés, amely egyúttal a legolcsóbbak közé tartozik. Hangsúlyozták, hogy munkájukat becsülettel végzik. Megállapították, hogy hibáztak, amikor évekig nem szóltak gondjaikról. 2003-ban nyílt levélben fordultak a cégvezetéshez munkakörülményeik javításáért. Azóta a céggel és dolgozóival szemben tovább nőttek a minőségi elvárások, miközben a feltételek megteremtése terén nem történt előrelépés.
A szakszervezeti vezetők levelükben rámutattak, hogy a feszültségek és a problémák mélyek, mivel a főváros folyamatosan kihátrál a gondok elől, cserbenhagyja a céget. Nem akarják finanszírozni a tömegközlekedést, s így az utasok folyamatosan romló színvonallal szembesülnek. A cég számára azonban "fontosak az utasok, nem akarják őket elveszíteni!". "Nem vagyunk hajlandók tovább tűrni, nem hagyjuk a tömegközlekedést tönkretenni, nem engedjük, hogy munkavállalóinkkal embertelenül bánjanak" - hangsúlyozták a érdekképviseletiek.
Folyamatosan tárgyalnak a szakszervezetek követeléseiről - mondta Aba Boton, a BKV vezérigazgatója, aki szerint a gondok részben részben abból erednek, hogy a kollektív szerződés szerződés tavaly úgy módosult, hogy az eddigi húsz perc mellett még egy hasonló időtartamú pihenőidőt is elfogadtak. "Szeretne mielőbb, júliusig vagy szeptemberig megegyezni az érdekképviseletekkel" - hangsúlyozta. Ehhez azonban előbb meg kell találni a plusz forrásokat, ennek nagysága 400 millió forinttól 1,2 milliárd forint is lehet. Ennyi szabad forrás jelenleg nem áll rendelkezésükre, s nem kaptak engedélyt a tulajdonos önkormányzattól az üzleti tervtől való eltérésre sem.
Aba Botond hangsúlyozta, hogy vannak olyan szakszervezeti követelések is, amelyeket felelős cégvezetőként soha nem fogadhat el. Így például azt, hogy az úgynevezett második szinttől lefelé cseréljék le a társaságnál a vezetőket. A céget nem a szakszervezetek irányítják, ha ezt a követelést teljesítnék, "szétvernék a cégvezetést".
Vajda Pál főpolgármester-helyettes csupán annyit közölt, hogy a BKV érdekképviseleti vezetői finanszírozási kérdésekben kértek egyeztetést a főpolgármestertől. Demszky Gábor pedig, mint a városüzemeltetésért felelős helyettesét, megbízta őt azzal, hogy lefolytassa az egyeztetést.