Az érdekegyeztetés résztvevőinek tájékoztatása szerint a megállapodásban, amelyet az öt szakszervezeti szövetség és a BKV vezetősége írt alá, a cég vezetősége elismeri, hogy június 16. óta nem teljesül a kollektív szerződésnek az a pontja, amelyben a cégvezetés vállalta a többlet-pihenőidőt; a járművezetők ezt szeptembertől kapják meg.
Az rt. vezetése augusztus 5-ig dolgozza ki az új menetrendet, ennek alapján kiderül, mennyi lesz a plusz-pihenőidő költsége - közölte Aba Botond vezérigazgató. Hozzátette: örül a sikeres megegyezésnek, amellyel véglegesen elhárult egy esetleges sztrájkveszély.
A szakszervezetek képviselői elmondták, hogy áprilistól kellett volna bevezetni a kollektív szerződés módosítása alapján a második húszperces pihenőidőt. Nemes Gábor, a főként buszvezetőket tömörítő szakszervezet elnöke közölte, azt tekintik majd igazán sikernek, ha a mintegy ötezer járművezető megkapja az újabb pihenőidőt.
Az érdekképviseleti vezető kifejtette, hogy eltérő európai gyakorlat van a járművezetők munkaközi pihenőidejével kapcsolatban. Bizonyos tekintetben "előrébb járnak Európában mint nálunk" - jegyezte meg. Hozzátette, "nem egy elrugaszkodott kérés az, ha azt szeretnék, hogy a járművezetők kétszer húsz percre kiszállnának a járművezetésből".
Aba Botond megerősítette azt a korábbi kijelentését, miszerint minimum 400 millió forintra van szükség a plusz pihenőidő biztosításához. Ennek forrását az üzleti terven belüli átcsoportosításokkal keresik.
Az rt. vezetése augusztus 5-ig dolgozza ki az új menetrendet, ennek alapján kiderül, mennyi lesz a plusz-pihenőidő költsége - közölte Aba Botond vezérigazgató. Hozzátette: örül a sikeres megegyezésnek, amellyel véglegesen elhárult egy esetleges sztrájkveszély.
A szakszervezetek képviselői elmondták, hogy áprilistól kellett volna bevezetni a kollektív szerződés módosítása alapján a második húszperces pihenőidőt. Nemes Gábor, a főként buszvezetőket tömörítő szakszervezet elnöke közölte, azt tekintik majd igazán sikernek, ha a mintegy ötezer járművezető megkapja az újabb pihenőidőt.
Az érdekképviseleti vezető kifejtette, hogy eltérő európai gyakorlat van a járművezetők munkaközi pihenőidejével kapcsolatban. Bizonyos tekintetben "előrébb járnak Európában mint nálunk" - jegyezte meg. Hozzátette, "nem egy elrugaszkodott kérés az, ha azt szeretnék, hogy a járművezetők kétszer húsz percre kiszállnának a járművezetésből".
Aba Botond megerősítette azt a korábbi kijelentését, miszerint minimum 400 millió forintra van szükség a plusz pihenőidő biztosításához. Ennek forrását az üzleti terven belüli átcsoportosításokkal keresik.