Határidőre sikerül átadni pénteken a forgalomnak a szentendrei HÉV-et, az utasok pénteken reggel vehetik igénybe a felújított pályaszakaszon közlekedő járműveket. A szentendrei HÉV-vonal rekonstrukciója három ütemben valósul meg. Az első ütemben a belső szakaszon, azaz a Battyhány tér és Békásmegyer között, a biztosító berendezések felújítását, s a kapcsolódó pálya- és felsővezeték-építést 2007 márciusáig tervezik.
Donáth Zoltán, a BKV beruházási és közbeszerzési vezérigazgató-helyettese azt hangsúlyozta, hogy a szentendrei HÉV-et utoljára a 80-as években újították fel. A rekonstrukciót az is indokolta, hogy a biztosítóberendezések nagyon elavultak voltak.
A felújítás most lezárult szakaszában négy kilométer pályát újítottak fel, ennek során 120 méter hosszú síneket helyeztek el, amiből az utasok azt fogják észlelni, hogy csendesebb lesz a HÉV. "Új kitérőket is építettünk, így ha bárhol a vonalon forgalmi akadály van, akkor is biztosítani tudjuk a szerelvények 10 perces követését, pótlóbuszok beállítása nélkül" - tette hozzá.
A 41 napos vágányzár alatt két megállót is felújítottak, és megújult a Batthyány téri végállomás is. Ebben az évben 2,5 milliárd forintot fordítanak a HÉV-rekonstrukcióra.
Vajda Pál főpolgármester-helyettes a Batthyány téri végállomáson arról szólt, hogy a főváros közlekedése nem értelmezhető csak Budapest közigazgatási határán belül. Ma Budapest vonzáskörzetéből naponta több mint 400 ezer ember jár be a városba dolgozni, tanulni, emellett több mint 250 ezer autó jön be az agglomerációból. Nincs más út a város vezetése előtt, mint a tömegközlekedés fejlesztése, versenyképessé tétele az egyéni közlekedéssel szemben - fűzte hozzá.