A légitársaság elhamarkodott privatizációjának komoly gazdasági és – Magyarország NATO-tagságából fakadóan – biztonsági kockázatai vannak, amelyeket a kormánynak mérlegelnie kell, és ennek alapján kell lefolytatnia, újra meghirdetnie a privatizációt – véli az ellenzéki honatya. Malévnek ugyanis meghatározott honvédelmi és szövetségesi kötelezettségei vannak Magyarország NATO-tagságából adódóan, ezért felvetődik a kérdés, hogy ha a légitársaság az egyik pályázó orosz cég többségi tulajdonába kerül, akkor hogyan tudja teljesíteni ezeket a feladatokat.
Wintermantel Zsolt elmondta: a oneworld légiszövetség meghívta a Malévot soraiba, ami nagy üzleti értéket jelent, hiszen a magyar légitársaság 134 országban, több mint 600 repülőtéren lehetne jelen, és kínálhatná szolgáltatásait. Ez azonban veszélybe kerülhet, ha egy elkapkodott privatizáció eredményeképpen nem a megfelelő tulajdonosok kezébe kerül a cég - tette hozzá.
A politikus felhívta a figyelmet arra, hogy az érvényben lévő pályázatok alapján ÁPV Rt. mindössze 160 millió forintért akarja értékesíteni a légitársaságot. Wintermantel szerint a Malév Rt. által készített feljegyzés szerint – amelyet a miniszterelnöknek is eljuttattak – akár 15-20 milliárd forintot is azonnal ki lehetne venni a légitársaságból. Hozzátette: csak az üzemanyagtároló-töltő rendszer önmagában többet ér, mint 160 millió forint, emellett a Malév Európa legfiatalabb légiparkjával rendelkezik.
Mint mondta, nem hivatott arra, hogy értékbecslést adjon, de felvetődik, hogy "gyanúsan alacsony ez az összeg".