Szeptember 28. és 30. között másodszor rendezik meg a budapesti Corvinus Egyetem főépületében a nemzetközi franchise kiállítást. A rendezvényre 60 kiállító regisztráltatta magát, külföldi és magyar márkatulajdonosok vegyesen.
A franchise szerződéses együttműködés, amelynek keretében az egyik fél
Kiállítási csarnok a Közgázon |
átadja értékkel bíró márkanevét és a hozzá tartozó üzletviteli tapasztalatát a másik félnek, folyamatosan támogatja annak tevékenységét, ennek fejében osztozik a vállalkozás bevételében. Amerikában ma már a kiskereskedelmi forgalom 40 százalékát franchise szerződések keretében bonyolítják, 8 percenként hoznak lére egy-egy új, franchise-ban működő vállalkozást, amelyeknek száma eléri a 320 ezret. A franchise szerződéseket átlagban 10 évre kötik, a márkatulajdonosok általában 3-6 százalék részesedést kötnek ki. Amerika vezető franchise cége a McDonalds.
A franchise minden szereplőnek hasznos: a márkatulajdonos hálózata a partner tőkéjéből terjeszkedhet, a partner pedig egy bizonyítottan sikeres márkanévért és értékesítési módszerért fizet, és megőrzi üzleti önállóságát – állítja Mandel Katalin, a kiállítás szervezője.