Az ÁAK Rt. közleménye szerint a cég idei évre előírt egyik legnagyobb beruházása az M1-es autópálya Győrt elkerülő 129. és 145. kilométerszelvények közé eső szakaszának felújítása volt, amelynek során megújult az aszfaltréteg, a hidak pedig mindenhol új pillérvédő szegélyeket kaptak. A mintegy 1,2 milliárd forintos beruházás június 6-án kezdődött, és az eredeti tervek szerint szeptember 13-án fejeződött volna be.
A műszaki átadás során azonban az ÁAK szakemberei minőségi kifogások miatt hiánypótlásra kötelezték a kivitelező Strabag Rt., Egút Rt. alkotta M1 Győr Konzorciumot.
A felújított bal pálya kopórétegének egyenetlensége ugyanis az Állami Közúti Műszaki Információs (ÁKMI) Kht. által végzett kontrollvizsgálatok szerint is meghaladta az előírt határértéket. A kivitelező garanciális javítások keretében szeptember 30-ig orvosolta a hibát, és a kifogásolt 1,8 kilométeres szakaszon újra kicserélte az aszfaltréteget.
A forgalomterelés megszüntetésével az autósok október 3-án vehették teljes egészében birtokba az M1-es autópálya Budapest felé vezető 54. és 60. kilométer közé eső felújított díjmentes szakaszát, bár a műszaki átadás-átvétele pénteken lesz.
A Tatabánya-Újváros és -Óváros közé eső hat kilométeres szakaszon teljesen megújult az aszfaltréteg. Az augusztus 22-én indult mintegy 400 millió forint összértékű beruházás kivitelezője, a Viadom Rt. volt, amely ezenfelül a vízelvezető rendszer javítását és az 56-os kilométerszelvénynél található csomópont felújítását is elvégezte.
Az M3-as autópálya 168-as kilométerszelvényénél található oszlári Tisza-hídon szeptember 29. és október 2. között végeztek javításokat. Ez idő alatt az autósok csak félpályán közlekedhettek az érintett szakaszon. A híd kivitelezője, a Mahíd 2000 Rt. garanciában vállalta a munka elvégzését.
A tájékoztatás szerint az ÁAK kezelésébe tartozó gyorsforgalmi úthálózaton 798 darab, mintegy 31 kilométernyi híd található, ami az országos közúti hídállomány 30 százaléka.
A közlemény emlékeztet arra, hogy az ÁAK nyolcéves felújítási programjának eredményeképpen ma a magyarországi autópályák burkolatfelületének 73 százaléka 5 évesnél fiatalabb, és csupán 2 százaléka idősebb tíz évnél. Ezek a számok 2005-ben tovább javultak, hiszen az ÁAK idei költségvetésének mintegy harmadát, 8 milliárd forintot fordított fenntartásra.