Ez a legfőbb tanulsága a Podmaniczky Program 2005-ös útfelújítás-sorozata alatt két hullámban elvégzett közvélemény-kutatásnak. A június 16-18-án és szeptember 26-27-én, 500-500 fős budapesti mintán telefonon felvett adatok alapján megállapítható, hogy a fővárosiak lényegesen rosszabb közlekedési helyzetre számítottak, mint amilyet végül tapasztaltak.
A nyári időszakot követően csökkent a budapesti nagyberuházások említettsége (az útfelújításokon kívül a 4-es metró építése, a szentendrei HÉV, a 2-es metró rekonstrukciója stb.), de azon válaszadók közül, akik hallottak a nyári beruházásokról, nagyobb arányban említették az útfelújításokat: júniusban 64, szeptemberben 72 százalékuk említette az utak felújítását, mint fontos nyári beruházást. A munkálatok legismertebb helyszínei a Szentendrei út, az Üllői út, a Bajcsy-Zsilinszky út, illetve a Keleti pályaudvar környéke voltak.
A munkálatok jellemzően az idősebb korosztályhoz tartozókat zavarták a legkevésbé, és természetesen az autóval közlekedőknek sokkal inkább okoztak problémát, mint a tömegközlekedést használóknak. A legtöbb kellemetlenséget a Szentendrei út felújításához kapcsolták a budapestiek, de az ötfokú skálán ez is alig érte el a 2-es elégedetlenségi szintet.
A budapestiek szerint megérte elviselni a közlekedési nehézségeket az útfelújítások miatt. Mindezt árnyalja az az általános fővárosi vélemény is, hogy az elmúlt években nagyon elhanyagolták az utakat, s a jövőben ezért sokkal többet kellene felújítani.
Júniushoz képest szignifikánsan nőtt azok aránya, akik az utak, a tömegközlekedés, sőt a járdák minősége területén is pozitív változást érzékeltek az elmúlt három hónapban. Bár a felújítási munkálatok lényegesen javították a budapesti úthálózattal való elégedettséget, a fővárosiak továbbra is elégedetlenek az utak állapotával. Különösen igaz ez az autóval közlekedőkre, és ettől nem függetlenül a fiatalokra.