A Malév 2004. februárja óta az értékesített repülőjegyek után repülőjegy-kiállítási díjat, más néven szervizdíjat számít fel a fogyasztóknak. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) ezt a fogyasztókat sújtó, többletszolgáltatás nélküli áremelésnek vélte, és az árdrágítás ellen tiltakozva a bírósághoz fordult.
Az egyesület közleményében rámutat: nem a légitársaságok és utazási irodák azon jogát vonják kétségbe, hogy szabadon állapítsák meg áraikat, ám azt nehezményezik, hogy jogosulatlan költségelemekre hivatkozva, a fogyasztókat megtévesztve alakítsák át költségstruktúrájukat.
Az OFE rámutat: az utas a repülőjegy megvásárlásakor nem magát a jegyet, hanem az ahhoz kapcsolódó szolgáltatást vásárolja meg, többletdíjra a légitársaság így csak az utazáshoz kapcsolódó többletszolgáltatásért volna jogosult.
Az OFE adatai szerint a szervizdíj az utak hosszától is függően különbözik a légitársaságoknál, de jellemzően több ezer forinttól indul. A Malévnél például az út hosszától és a komforttól függően 1.000, és 5.500 forint.
Krebsz Adrien, a Malév szóvivője elmondta: az ítélet még nem jogerős, a társaság ugyanakkor nem ismeri el az ítélet jogalapját, és fellebbezni fog az ellen. A szóvivő utalt arra, hogy a szervizdíj minden légitársaságnál bevett, széleskörűen alkalmazott, közismert gyakorlat. Krebsz Adrien utalt arra, hogy a jegyár és a viteldíj nem ugyanaz, mert az utóbbi csak a fuvarozás ellenértékét tartalmazza, míg a jegyár egyéb költségeket, például a reptéri illetéket is.