A minimálisan szükséges 8-10 százalékos áremelés garantáltan egyszeri a 2006-os évre - mondta Menyhért László, a BKV Rt. vezérigazgató-helyettese, aki szerint a jövőre tervezett csipkártyás rendszer bevezetésével, amely összköltségét tekintve 47-68 milliárd forintot jelent, azt reméli a BKV vezetése, hogy a bliccelők felét ki tudják szűrni.
Száz utasból ugyanis minden tizenkettedik érvényes jegy nélkül utazik, ami a vállalat számára évi négymilliárd forintos bevételkiesést jelent.
A BKV vezetése növelné az ellenőrök hatáskörét: jogszabály módosításával szeretné elérni a vállalat, hogy a jövőben a jegykezelők hatékonyabban léphessenek fel a bliccelők ellen. Menyhért László részletesen nem fejtette ki, hogy mire is gondolnak, azonban külföldi példákat említve azt mondta: más államokban "különböző rendőri fokozatú minőségben" is dolgoznak ellenőrök.
"Lehetőségeinkhez képest tökéleteset adunk" - közölte Aba Botond, a BKV vezérigazgatója a civil szervezetek előtti beszédében. Aba szerint a vállalat súlyos nehézségekkel küszködik, de nemzetközi összehasonlításban így is olcsóbban szállítják az utasokat, mint Prága, Bécs és Hamburg közlekedési társaságai.
A fővárosi önkormányzat "tudathasadásos állapotban van" - mondta Aba, aki ezzel a "rossz önkormányzati törvényre" utalva leszögezte: amíg nincs rögzítve a BKV-ra vonatkozóan a "kötelező közszolgáltatási" státus, és "nincs állandó költségvetési összeg", addig nem tudnak egyszerre az utasnak és a tulajdonos fővárosi önkormányzatnak is megfelelni.
A BKV első embere a bizottság előtt egy új, "utasbarát szolgáltatási stratégia" februárra elkészülő tervéről is szólt, amely szerint például kerékpárokat is lehet majd a BKV-járműveken szállítani.
Száz utasból ugyanis minden tizenkettedik érvényes jegy nélkül utazik, ami a vállalat számára évi négymilliárd forintos bevételkiesést jelent.
A BKV vezetése növelné az ellenőrök hatáskörét: jogszabály módosításával szeretné elérni a vállalat, hogy a jövőben a jegykezelők hatékonyabban léphessenek fel a bliccelők ellen. Menyhért László részletesen nem fejtette ki, hogy mire is gondolnak, azonban külföldi példákat említve azt mondta: más államokban "különböző rendőri fokozatú minőségben" is dolgoznak ellenőrök.
"Lehetőségeinkhez képest tökéleteset adunk" - közölte Aba Botond, a BKV vezérigazgatója a civil szervezetek előtti beszédében. Aba szerint a vállalat súlyos nehézségekkel küszködik, de nemzetközi összehasonlításban így is olcsóbban szállítják az utasokat, mint Prága, Bécs és Hamburg közlekedési társaságai.
A fővárosi önkormányzat "tudathasadásos állapotban van" - mondta Aba, aki ezzel a "rossz önkormányzati törvényre" utalva leszögezte: amíg nincs rögzítve a BKV-ra vonatkozóan a "kötelező közszolgáltatási" státus, és "nincs állandó költségvetési összeg", addig nem tudnak egyszerre az utasnak és a tulajdonos fővárosi önkormányzatnak is megfelelni.
A BKV első embere a bizottság előtt egy új, "utasbarát szolgáltatási stratégia" februárra elkészülő tervéről is szólt, amely szerint például kerékpárokat is lehet majd a BKV-járműveken szállítani.