Nemzetközi összehasonlításban a magyar iskolarendszer eredményei csüggedésre adnak okot - hangzott el a Magyar Tudományos Akadémián. Sipos János, az Oktatási Minisztérium közigazgatási helyettes államtitkára megjegyezte, hogy egy felmérés szerint a magyar diplomások szövegértése és olvasási képessége a skandináv szakmunkások szintjén áll.
Az Oktatási Minisztérium tulajdonában lévő suliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht.-t a felmérés megállapításai is arra késztették, hogy kompetencia alapú oktatási programcsomagok egész rendszerét alakítsa ki. Ezek módszertani útmutatókat adnak, egyben új szemléletű oktatást vezetnének be.
Az oktatási programcsomagok - amelyek még kísérleti stádiumban vannak - nem késztetik majd feltétlenül új tankönyvek beszerzésére a szülőket. Legfőbb funkciójuk a tanítási-tanulási folyamatok segítése, azáltal, hogy változatos felhasználási lehetőségeket kínálnak a pedagógusoknak.
Jellemzői a modulszerkezet, a részletes és konkrét leírások, valamint a változatos eszközrendszer, amely majd megkönnyíti alkalmazásukat az iskolai napi gyakorlatban.
Az új módszertani útmutatókra azért is szükség van, mert sok gyerek küzd tanulási, felzárkózási problémákkal. Az Oktatási Jogok Biztosának Hivatala által indított vizsgálat szerint a sajátos nevelési igényű - többnyire fogyatékkal élő - gyerekek különleges gondozáshoz való joga sok esetben sérül. Az érintett tanulók gyakran családjuktól távol, sokszor nem megfelelő személyi és tárgyi feltételek közt nevelődnek.
A hátrányos helyzetű gyerekek iskolai esélyegyenlőségének témaköréhez tartozó adat, hogy egy felmérés szerint Magyarországon legalább háromezer roma többségű osztály ezen belül 1253 homogén roma osztály létezik az alapfokú oktatásban. Az új programcsomagok és módszertani útmutatók az ő tanításukban is segítséget jelenthetnek.
Mindez azért is fontos, hogy alkalmazkodjon az oktatás az utóbbi években teljesen megváltozott európai munkaerőpiaci igényekhez és besulykolja a fejekbe az egész életen át tartó tanulás Magyarországon még gyakorlatilag ismeretlen követelményét.
Az Oktatási Minisztérium tulajdonában lévő suliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht.-t a felmérés megállapításai is arra késztették, hogy kompetencia alapú oktatási programcsomagok egész rendszerét alakítsa ki. Ezek módszertani útmutatókat adnak, egyben új szemléletű oktatást vezetnének be.
Az oktatási programcsomagok - amelyek még kísérleti stádiumban vannak - nem késztetik majd feltétlenül új tankönyvek beszerzésére a szülőket. Legfőbb funkciójuk a tanítási-tanulási folyamatok segítése, azáltal, hogy változatos felhasználási lehetőségeket kínálnak a pedagógusoknak.
Jellemzői a modulszerkezet, a részletes és konkrét leírások, valamint a változatos eszközrendszer, amely majd megkönnyíti alkalmazásukat az iskolai napi gyakorlatban.
Az új módszertani útmutatókra azért is szükség van, mert sok gyerek küzd tanulási, felzárkózási problémákkal. Az Oktatási Jogok Biztosának Hivatala által indított vizsgálat szerint a sajátos nevelési igényű - többnyire fogyatékkal élő - gyerekek különleges gondozáshoz való joga sok esetben sérül. Az érintett tanulók gyakran családjuktól távol, sokszor nem megfelelő személyi és tárgyi feltételek közt nevelődnek.
A hátrányos helyzetű gyerekek iskolai esélyegyenlőségének témaköréhez tartozó adat, hogy egy felmérés szerint Magyarországon legalább háromezer roma többségű osztály ezen belül 1253 homogén roma osztály létezik az alapfokú oktatásban. Az új programcsomagok és módszertani útmutatók az ő tanításukban is segítséget jelenthetnek.
Mindez azért is fontos, hogy alkalmazkodjon az oktatás az utóbbi években teljesen megváltozott európai munkaerőpiaci igényekhez és besulykolja a fejekbe az egész életen át tartó tanulás Magyarországon még gyakorlatilag ismeretlen követelményét.