Demszky Gábor főpolgármester elmondta, hogy idén mintegy 20, jövőre 15 a következő évben 17 kilométer kerékpáros út megépítését tervezik. Vajda Pál (MSZP) hozzátette: jelenleg 141 kilométeres a budapesti kerékpárút hálózat, amelyet még 200 kilométerrel kell bővíteni ahhoz, hogy összefüggő rendszert alkossanak. Ez - Vajda Pál szerint - 2015-re teljesül.
A főpolgármester-helyettes elmondta, hogy ez az első olyan bicikliút Budapesten, amely a gyalogosoktól való jobb elkülönülés érdekében speciális, piros, öntött aszfaltból készült, s amelynek szintje néhány centiméterrel alacsonyabban van a járdánál. Hozzátette, hogy 320 korlátot helyeztek ki a gyalogosoktól való elválasztás érdekében.
Tucatnyi kerékpáros érdekvédő társaságában a fővárosi vezetők is kipróbálták az új bicikliutat, amely a kivitelező szakemberek szerint vizes állapotban fékezéskor jobban csúszik az aszfaltburkolatú járdánál. Nem bitumen ugyanis az út kötőanyaga, hanem műgyanta.
A főpolgármester-helyettes elmondta, hogy ez az első olyan bicikliút Budapesten, amely a gyalogosoktól való jobb elkülönülés érdekében speciális, piros, öntött aszfaltból készült, s amelynek szintje néhány centiméterrel alacsonyabban van a járdánál. Hozzátette, hogy 320 korlátot helyeztek ki a gyalogosoktól való elválasztás érdekében.
Tucatnyi kerékpáros érdekvédő társaságában a fővárosi vezetők is kipróbálták az új bicikliutat, amely a kivitelező szakemberek szerint vizes állapotban fékezéskor jobban csúszik az aszfaltburkolatú járdánál. Nem bitumen ugyanis az út kötőanyaga, hanem műgyanta.