Az akció során hatféle gazdasági tárgyú hirdetés jelenik meg újságokban 48,1 millió forint plusz áfa összköltségen a Központi Statisztikai Hivatal, az Európai Unió statisztikai hivatala, az Ernst and Young, a kormányprogram, valamint az autópálya-törvény adatait használva - jelentette be Batiz András kormányszóvivő.
F, mint folytatás? |
Az első - tehát a hétfői lapokban megjelent - hirdetés egyik szlogenszerű megfogalmazása, emlékeztetve a legerősebb ellenzéki párt „Változás 2006” kampányszlogenjére úgy szól: „A változás már elkezdődött. Mi vagyunk a változás.” |
Kóka János a hirdetések finanszírozása kapcsán azt mondta, hogy a kampánnyal járó kiadásokat jó befektetésnek tartja annak érdekében, hogy a magyar reálgazdaság világos üzeneteit az emberekkel megismertessék. Sietett jelezni, hogy aki az ellenzék részéről az adatokkal vitatkozni szeretne, ezt közölje, mert ő áll elébe egy ilyen eszmecserének bárhol és bármikor. Szerinte a kampány költségének számba vételekor azt is érdemes figyelembe venni, hogy az idén az 1000 milliárd forintot meg fogja haladni a Magyarországra áramló tőke mennyisége. Hozzátette azt is, hogy az általa végrehajtott ésszerűsítéseknek köszönhetően ötmilliárd forinttal takarékosabban működik a gazdasági tárca.
Batiz András a kormányzati kommunikációs kiadásokat ért Fideszes kritikák kapcsán elmondta, hogy az Orbán-kormány 2001-ben 6,9 milliárd forintot fizetett ki ilyen célokra, míg a jelenlegi kabinet idei költése 2,2 milliárd forint körül alakul. Az MSZP-SZDSZ kormány
2002-től lakossági tájékoztatásra és állami ünnepségek lebonyolítására összesen 7,5 milliárd forintot költött. A szóvivő ennek alapján önmérsékletet kért az ellenzék e tárgyban megszólaló képviselőitől.