Az idei évben a legjobb cégnevek: Aranybánya (ékszerbolt), Dologidő Kft.(munkaerő közvetítő), Kulcsember (kulcsmásoló), Ládafia (ajándékbolt), MERSZ (Magyar Extrémsport és Rekreációs Szövetség), Tájképész Kft. (tájépítés és földmérés) és Tekergő (utazási ügynökség).
Az országos versenyre bárki nevezhetett ötletes, találó, a tevékenységet kifejező, a magyar nyelv szabályainak megfelelő üzlet- vagy cégnévvel: a tulajdonosok, vásárlók és a cégneveket figyelő járókelők is.
A legjobb címre pályázó nevek közel harmadát maguk a tulajdonosok küldték versenybe. Egy szemfüles járókelő 123 ötletes, találó üzletnevet írt össze vásárlásai során. A pályázatra beérkezett több mint 1300 névből újságírók, védjegyoltalmi, kereskedelmi és anyanyelvi szakértők választották ki a legötletesebbeket.
Az elnevezés helyességét igazoló, az Anyanyelvápolók Szövetsége és a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum által kiállított okleveleket, "bizonyítványokat" Pongorné Dr. Csákvári Marianna, a verseny védnöke, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára adta át a cég- és üzletnév-tulajdonosoknak.
A verseny civil összefogás eredményeként született, az EU-33 Vállalkozás és Közösségfejlesztő Egyesület és az Anyanyelvápolók Szövetsége 2000-ben fogott össze, hogy az elszaporodott idegen nevek - amelyeket sem elolvasni, sem kiejteni nem könnyű a hazai fogyasztónak - helyett találó magyar kifejezéseket keressenek.
A korábbi években olyan elnevezések nyertek többek között, mint a Csirke-Fogó (baromfibolt), Árgus-Szem (magánnyomozó iroda), Ama-tőr (vívóklub), TopRongy (használtruha üzlet), KopaszTom (hajvágó szalon), RakpArt (galéria)...stb.
A pályázatot jövőre is kiírják, hiszen kevés a jól megjegyezhető, felismerhető, igazán ötletes, a tevékenységre utaló cég- és üzletelnevezés, különösen a kisvállalkozások körében. A jó név jó reklám is egyben, az üzleti siker egyik fontos tényezője.
Az országos versenyre bárki nevezhetett ötletes, találó, a tevékenységet kifejező, a magyar nyelv szabályainak megfelelő üzlet- vagy cégnévvel: a tulajdonosok, vásárlók és a cégneveket figyelő járókelők is.
A legjobb címre pályázó nevek közel harmadát maguk a tulajdonosok küldték versenybe. Egy szemfüles járókelő 123 ötletes, találó üzletnevet írt össze vásárlásai során. A pályázatra beérkezett több mint 1300 névből újságírók, védjegyoltalmi, kereskedelmi és anyanyelvi szakértők választották ki a legötletesebbeket.
Az elnevezés helyességét igazoló, az Anyanyelvápolók Szövetsége és a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum által kiállított okleveleket, "bizonyítványokat" Pongorné Dr. Csákvári Marianna, a verseny védnöke, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára adta át a cég- és üzletnév-tulajdonosoknak.
A verseny civil összefogás eredményeként született, az EU-33 Vállalkozás és Közösségfejlesztő Egyesület és az Anyanyelvápolók Szövetsége 2000-ben fogott össze, hogy az elszaporodott idegen nevek - amelyeket sem elolvasni, sem kiejteni nem könnyű a hazai fogyasztónak - helyett találó magyar kifejezéseket keressenek.
A korábbi években olyan elnevezések nyertek többek között, mint a Csirke-Fogó (baromfibolt), Árgus-Szem (magánnyomozó iroda), Ama-tőr (vívóklub), TopRongy (használtruha üzlet), KopaszTom (hajvágó szalon), RakpArt (galéria)...stb.
A pályázatot jövőre is kiírják, hiszen kevés a jól megjegyezhető, felismerhető, igazán ötletes, a tevékenységre utaló cég- és üzletelnevezés, különösen a kisvállalkozások körében. A jó név jó reklám is egyben, az üzleti siker egyik fontos tényezője.