Puskás András, a Fidesz frakcióvezetője a zárt ülést követően elmondta: a képviselőtestület a Mahir Cityposzternek 10 évre, az Esma Kft.-nek pedig 8 évre megadta a további engedélyt a hirdetőoszlopok használatára.
Ifjú szocialisták keltek ki a Mahir-kedvezmény ellen |
Az V. kerületi MSZP-frakció és a Fiatal Baloldal (FIB) szerint a kerület jobboldali többségű képviselőtestülete a piaci ár alatt, kedvezményesen bocsátotta a Mahir Cityposzter Kft. rendelkezésére azokat a hirdetőoszlopokat, amelyeken jelenleg az ominózus Magyar Vizsla című, ingyenes kiadványt reklámozzák. Érvelésük szerint a Kft. - amelyet "Fidesz-közeli cégnek" neveztek - kedvezményes szerződése miatt bevételtől esik el az önkormányzat, a cég pedig feltételezhetően a Magyar Vizsla felé nem piaci áron adja a hirdetési felületeket, így lényegében a kieső közbevételből támogatja a szervezetet. A Mahir Cityposzternek a hirdető-oszlopokból származó bevétele azonban ennek az összegnek legalább húszszorosa - vélekedtek, "luxusprofit"-nak az ebből származó hasznot. |
A politikus a vitatott árak kapcsán hangsúlyozta, hogy a belváros ugyanannyit kér, mint amennyit a főváros. A fővárosi kerületek között itt kérnek a legtöbbet ezekért a hirdetési felületekért. Minden évben az infláció mértékével növekednek majd az árak.
Steiner Pál szocialista polgármester úgy fogalmazott: "lehullott a lepel újra Rogán Antal kampánylaborjáról, mert ma világosan kiderült ezen a zárt ülésen, hogy a Magyar Vizslát és sok egyéb más Fidesz propaganda kiadványt abból a közpénzből finanszíroz a Mahir Cityposzter, amit megnyer ezekkel a rendkívül kedvező szerződésekkel".
Steiner szerint világosan bizonyítást nyert, hogy a Mahir ezeken a megvilágított hirdetőoszlopokon hússzoros haszonnal dolgozik, a Fidesz pedig ezzel a döntéssel bebetonozta a céget két és fél ciklusnyi időtartamra.
"Nem is engedte meg, hogy akár a nyilvánosság, akár a verseny egy pillanatig is bejöjjön az ülésterembe", mondta, hozzátéve, hogy a döntés súlyosan sérti a kerületi önkormányzat és a lakók érdekeit, hiszen "jelentős működési bevételt dobtunk ki most az ablakon".
Steiner Pál elmondta, hogy Puskás András "rosszul tudja", hogy a belváros adja legdrágábban ezeket a hirdetési felületeket. Mint mondta, "lényegesen drágább díjtételek vannak máshol".