A főpolgármesteri hivatal közlekedési ügyosztályának munkatársa, Janca Tibor helyszíni kiegészítőjében hangsúlyozta, hogy szerintük várospolitikailag lehet a villamos visszaállítása mellett érvelni, szakmailag azonban semmi oka nincs ennek a lépésnek. Leszögezte: szerinte a villamosközlekedés visszaállítása ma már csak érzelmi, nosztalgiai jellegű ügy lehet.
Hasonlóképpen nem támogatta a helyszíni előterjesztése során a villamosok visszaállítását a Főmterv Rt. képviselője, Pintér László. Mint mondta: nem tud egyetlen olyan külföldi példát sem, hogy a már megépült metró fölött ismét visszaállították volna a villamosközlekedést.
A kormánypártiak egy része, Aba Botond BKV-vezérigazgatóhoz hasonlóan, szintén elvetette ezt a lépést. Ehhez ugyanis a vezérigazgató szerint nemcsak magát a villamospályát kellene átépíteni, esetleg zárttá alakítani, hanem szükség lenne új villamosokra is, mivel jelenleg egyetlen szerelvény sem lenne erre a célra.
Bánsági György (MSZP) azt hangsúlyozta, hogy a jórészt helyszínen megismert anyagok alapján szakmailag nem lehet ebben a vitában véleményt nyilvánítani. Lakos Imre (SZDSZ) bizottsági elnök is úgy vélte, hogy nincs döntési helyzetben ez ügyben a bizottság. Csupán kaptak egy tanulmányt hivatali előterjesztő és határozati javaslatok nélkül. Hozzátette: azt várják, hogy a városvezetés, a területért felelős főpolgármester-helyettes terjesszen elő egy komplex javaslatot ez ügyben.
A fideszes képviselők, valamint a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület viszont szükségesnek tartották a Thököly úti villamosközlekedés újraindítását. Perlaki Jenő többször is felhívta arra a figyelmet, hogy a városvezetés által elfogadott, illetve állandó hivatkozási alapnak tekintett Podmaniczky-tervben szerepel ez a terv, csakúgy mint a Rákóczi úti villamosközlekedés visszaállítása. Mint mondta: "gyalázat", ahogy kinéz a Thököly út, hogy az embereket 20 éve ilyen helyzetben tartják.
A civilek szerint túlhaladott az a nézet, hogy nincs helye a metró fölött tömegközlekedésnek, villamosnak. Úgy vélték, hogy fontos várospolitikai érdek e villamosnak a visszaállítása. Hangsúlyozták: olyan felszíni közlekedésre van szükség, ahol az embereket minél kevésbé kényszerítik felesleges átszállásokra.
Szálka Miklós (Fidesz) német városok példáját idézte, ahol mint mondta: az elsődleges szempont az, hogy az emberek ne saját autójukkal közlekedjenek. Megjegyezte, hogy ott nem a Főmterv-tanulmány szerinti 15 kilométeres sebességgel, hanem 60 kilométerrel haladnak a villamosok. A tervezőintézet reagálása szerint ez csak teljesen zárt pályán lehetséges.
Hasonlóképpen nem támogatta a helyszíni előterjesztése során a villamosok visszaállítását a Főmterv Rt. képviselője, Pintér László. Mint mondta: nem tud egyetlen olyan külföldi példát sem, hogy a már megépült metró fölött ismét visszaállították volna a villamosközlekedést.
A kormánypártiak egy része, Aba Botond BKV-vezérigazgatóhoz hasonlóan, szintén elvetette ezt a lépést. Ehhez ugyanis a vezérigazgató szerint nemcsak magát a villamospályát kellene átépíteni, esetleg zárttá alakítani, hanem szükség lenne új villamosokra is, mivel jelenleg egyetlen szerelvény sem lenne erre a célra.
Bánsági György (MSZP) azt hangsúlyozta, hogy a jórészt helyszínen megismert anyagok alapján szakmailag nem lehet ebben a vitában véleményt nyilvánítani. Lakos Imre (SZDSZ) bizottsági elnök is úgy vélte, hogy nincs döntési helyzetben ez ügyben a bizottság. Csupán kaptak egy tanulmányt hivatali előterjesztő és határozati javaslatok nélkül. Hozzátette: azt várják, hogy a városvezetés, a területért felelős főpolgármester-helyettes terjesszen elő egy komplex javaslatot ez ügyben.
A fideszes képviselők, valamint a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület viszont szükségesnek tartották a Thököly úti villamosközlekedés újraindítását. Perlaki Jenő többször is felhívta arra a figyelmet, hogy a városvezetés által elfogadott, illetve állandó hivatkozási alapnak tekintett Podmaniczky-tervben szerepel ez a terv, csakúgy mint a Rákóczi úti villamosközlekedés visszaállítása. Mint mondta: "gyalázat", ahogy kinéz a Thököly út, hogy az embereket 20 éve ilyen helyzetben tartják.
A civilek szerint túlhaladott az a nézet, hogy nincs helye a metró fölött tömegközlekedésnek, villamosnak. Úgy vélték, hogy fontos várospolitikai érdek e villamosnak a visszaállítása. Hangsúlyozták: olyan felszíni közlekedésre van szükség, ahol az embereket minél kevésbé kényszerítik felesleges átszállásokra.
Szálka Miklós (Fidesz) német városok példáját idézte, ahol mint mondta: az elsődleges szempont az, hogy az emberek ne saját autójukkal közlekedjenek. Megjegyezte, hogy ott nem a Főmterv-tanulmány szerinti 15 kilométeres sebességgel, hanem 60 kilométerrel haladnak a villamosok. A tervezőintézet reagálása szerint ez csak teljesen zárt pályán lehetséges.