Több hétig tartó megbeszélések után a két oldal megegyezett a bérek és juttatások emeléséről, valamint megállapodott egy új, teljesítmény- illetve kiszervezési prémiumról. A megállapodás kialakította a vállalat átalakításának kereteit is, melynek jegyében történik majd a létszámcsökkentés, illetve a társaság egyes üzletrészeinek értékesítése. Az átszervezést a Budapest Airport az önkéntes alapú kilépést lehetővé tevő kompenzációs csomaggal, a szakszervezetek pedig egy hároméves, 2009. február 1-jéig tartó - sztrájk-moratóriummal támogatják.
A megállapodást a Légiforgalmi Dolgozók Független Szakszervezete (LDFSZ) kivételével a többi repülőtéri dolgozókat tömörítő szakszervezet aláírta. Az LDFSZ az üzemanyag-kiszolgálási üzletág alkalmazottait, illetve a földi kiszolgálás dolgozóinak egy kis részét képviseli.
A közlemény szerint a Budapest Airport vezetése vállalta, hogy a létszámleépítést "humánusan, együttérzően valósítja meg". Ennek érdekében nem lesz kötelező érvényű elbocsátás 2006. június 30-ig, miközben a vezetés számos önkéntes kilépési lehetőséget ajánl fel.
A megállapodás rögzíti azt is, hogy a Budapest Airport vezetése létrehoz egy bizottságot, amely a repülőtér dolgozóinak munkakörülményeit vizsgálja felül, s amely 2006-ban mintegy 130 millió forintos elkülönített kerettel gazdálkodhat.
A megállapodás meghatározza a földi kiszolgálás, a minibusz, az üzemanyag, a takarítás és a parkoló szolgáltatások értékesítésének folyamatait, illetve a járműkarbantartás esetleges jövőbeni kiszervezését. Egyik kiszervezés esetében sem született még végleges döntés. A megállapodás szerint ugyanakkor, a későbbiekben kiszervezendő vagy értékesítendő üzletágak alkalmazottaira továbbra is vonatkozik a 2008. szeptember 11-ig hatályban lévő kollektív szerződés.
A munkáltató és a szakszervezetek megegyezése alapján differenciált bérfejlesztés valósul meg Ferihegyen. A különböző területen dolgozók testre szabott bérfejlesztésben részesülnek, 2006. január 1-jétől visszamenőlegesen.
A megállapodást a Légiforgalmi Dolgozók Független Szakszervezete (LDFSZ) kivételével a többi repülőtéri dolgozókat tömörítő szakszervezet aláírta. Az LDFSZ az üzemanyag-kiszolgálási üzletág alkalmazottait, illetve a földi kiszolgálás dolgozóinak egy kis részét képviseli.
A közlemény szerint a Budapest Airport vezetése vállalta, hogy a létszámleépítést "humánusan, együttérzően valósítja meg". Ennek érdekében nem lesz kötelező érvényű elbocsátás 2006. június 30-ig, miközben a vezetés számos önkéntes kilépési lehetőséget ajánl fel.
A megállapodás rögzíti azt is, hogy a Budapest Airport vezetése létrehoz egy bizottságot, amely a repülőtér dolgozóinak munkakörülményeit vizsgálja felül, s amely 2006-ban mintegy 130 millió forintos elkülönített kerettel gazdálkodhat.
A megállapodás meghatározza a földi kiszolgálás, a minibusz, az üzemanyag, a takarítás és a parkoló szolgáltatások értékesítésének folyamatait, illetve a járműkarbantartás esetleges jövőbeni kiszervezését. Egyik kiszervezés esetében sem született még végleges döntés. A megállapodás szerint ugyanakkor, a későbbiekben kiszervezendő vagy értékesítendő üzletágak alkalmazottaira továbbra is vonatkozik a 2008. szeptember 11-ig hatályban lévő kollektív szerződés.
A munkáltató és a szakszervezetek megegyezése alapján differenciált bérfejlesztés valósul meg Ferihegyen. A különböző területen dolgozók testre szabott bérfejlesztésben részesülnek, 2006. január 1-jétől visszamenőlegesen.