BKV: új villamos, új troli, új metró

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Részben kormányzati támogatással a főváros idén 200 milliárd forintot fordít a tömegközlekedés fejlesztésére, hogy „a tömegközlekedéssel való utazás ne a szegénység szinonimája legyen”– jelentette ki Demszky Gábor.

Demszky Gábor főpolgármester elmondta, hogy a XXI. századi kényelmes, tiszta tömegközlekedés jelképe lehet az új nagykörúti Siemens-Combino villamos, amelynek első szerelvénye kedden érkezik vasúton Budapestre. Az 54 méter hosszú, 350 férőhelyes járművekből az első hat szeptembertől szállítja majd az utasokat. Addigra átépítik a peronokat, hogy a babakocsisok és a kerekes székesek is könnyedén használni tudják a járműveket. A 40 új villamos fele még az idén, a többi a jövő év első negyedévében érkezik meg.

A BKV további fejlesztéseit részletezve a főpolgármester kifejtette, hogy 50 új Volvo-busszal gyarapodik a cég, és felgyorsítják az új trolik beszerzését is. A 4-es metró építésére 31 milliárd forintot költenek, amiből ősszel megkezdik az alagút fúrását, illetve még e hónapban a fúrópajzs indító állomásának kialakítását Kelenföldön. Folytatják a 2-es metró felújítását, amire több mint 10 milliárdot költenek. Idén a Deák téri, a Moszkva téri és a Déli pályaudvari megálló újul meg. A 4-es és a 2-es metró új szerelvényei légkondicionáltak lesznek - jegyezte meg.

Demszky Gábor felhívta a figyelmet arra, hogy ezeket a fejlesztéseket az teszi lehetővé, hogy „soha nem látott jó kapcsolat van a Gyurcsány-kormány és a főváros között”.

Aba Botond, BKV vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy a BKV finanszírozása az idei évre rendezett. Nem tud olyan körülményt elképzelni, amely megroppanthatná a cég pénzügyi helyzetét az idén - mondta.

Az új nagykörúti villamosról szólva kifejtette, hogy 20 év óta nem volt ekkora fejlesztés a BKV-nál. A jövő kedden érkező első szerelvényt április 1-jén mutatják be az érdeklődőknek a Moszkva téren. A korábbi félreértések eloszlatására megjegyezte, hogy gondoskodtak az új járművek graffitik elleni védelméről. Klímaberendezés helyett viszont erős ventillátorok biztosítják majd a komfortos utazást. Az új villamosok 36 milliárd forintba, az üzemeltetésükhöz szükséges egyéb fejlesztések, például a peronok és három remiz átépítése 6,1 milliárd forintba kerül.