A budaörsi virágpiactól Rákospalotáig építik meg a 4-es metrót, ha a tavaszi és az őszi választásokon a budapestiektől a Fidesz felhatalmazást kap a kormányzásra - nyilatkozta a párt fővárosi frakcióvezetője.
Az alapkőletételkor az útókornak szánt hengerbe, a 2003-as és a 2005-ös metrótörvény mellett, berakták a tízállomásos metróberuházás helyszínrajzát, valamint a négy országos napilap egy-egy hétfői példányát is.
A 4-es metró Etele tér - Baross tér közötti első szakasza 2009 végéig, a Bosnyák térig tartó vonal egy évvel később készül el. A teljes beruházás áfa nélkül 312 milliárd forint, az első szakasz pedig 236 milliárdba kerül majd - közölte Gulyás László, a BKV 4-es metró programigazgatója.
A főpolgármester elmondta, hogy Medgyessy Péterrel, aki szerinte a metróépítés ügyében "várostörténetileg is fontos szerepet játszott", ez ügyben két megállapodást írtak alá. Az elsőt még az 1998-as országgyűlési választások előtt, az akkori kormány pénzügyminisztereként, a másodikat a 2002-es kormányváltás után, már miniszterelnökként jegyzi Medgyessy Péter.
Kupper András elmondta, hogy a következő négy évben hosszabb metrót építenének, mint Demszky Gábor tette ezt 16 év alatt.nA Fidesz budapesti elnökeként is tevékenykedő politikus emlékeztetett rá, hogy Demszky Gábor kijelentésével ellentétben nem az Orbán-kormányzat miatt csúszott a 4-es metró. Azt ugyanis a Fővárosi Közgyűlés 1993-as döntése alapján az 1996-os világkiállításra kellett volna átadni, ha nem állította volna le a Horn-kormányzattal együtt a főpolgármester. Kupper András szerint érthetetlen, hogy a főpolgármester az alapkőletételnél "egy olyan szerződésre hivatkozik, amelyet a Legfelsőbb Bíróság jogszerűtlennek ítélt".
A frakcióvezető közölte, hogy a 4-es metróra "az építési engedélyt Demszky Gábor 2004-ben kapta meg, addig semmilyen metróépítkezésbe nem kezdhetett volna bele". Kupper András leszögezte: "az, ami ma zajlik, az pusztán egy olyan PR-akció, amelyre 2006 őszéig, az önkormányzati választásokig még sokszor lesz példa".