© hvg.hu |
A Batthyány téri és a Margit hídi HÉV-megállót is le kellett zárni a szivárgó víz miatt.
A vezérigazgató kifejtette, hogy a metró közlekedését azután is fenntarthatják, ha netán a Batthyány téri metrómegállót le kellene zárniuk. Ez esetben a szerelvények megállás nélkül haladnak át az
állomáson.
Aba Botond hangsúlyozta, hogy a metró közlekedése teljesen üzembiztos. A Batthyány téri kábelalagutak viszont vízzel telítődtek. Egy elektromos kábel védőcsöve bevezeti ugyanis a vizet a metróba. A vízbetörés helyét megtalálták, s a vezérigazgató reményei szerint néhány órán belül megszüntetik ezt a hibát.
Megjegyezte, hogy jelenleg 20 szivattyú dolgozik a víz eltávolításán folyamatosan.
Aba Botond közölte: ha a Duna vízszintje átlép a kőgáton, akkor a Batthyány téri polgári védelmi kapukat lezárják, s a metrószerelvények csak áthaladnak majd az állomáson. Az aluljáróban lévő üzleteket ebben az esetben lezárják, csakúgy, mint magát az aluljárót is.
Nagy Tihamér, a HÉV főmérnöke szerint a végállomáson a legsúlyosabb a helyzet. A Batthyány téri végállomás tetejéről folyamatosan ömlik a víz a falak mentén. A főmérnök számításai szerint 8-10 liter folyik be másodpercenként. A HÉV-szerelvények ezért csak a felszínen közlekednek.
Az aluljárót és a HÉV-állomást a 2005-ös metrórekonstrukcióval egy időben újították fel. A programban azonban nem szerepelt a födémszerkezet szigetelése, annak ellenére, hogy 2002-ben a mostanihoz hasonlóan beszivárgott a Duna vize - mondta a főmérnök.
A vízömlés helyszínén sajtótájékoztatót tartó Demszky Gábor az MTI azon kérdésére, hogy a födémszerkezetet miért nem újították fel tavaly, illetve a főváros tervezi-e, hogy a jövőben ez megtörténik, a következőt mondta.
"Ezt el kell viselni és utólag elhárítani a károkat". Demszky Gábor szerint át kell gondolni, hogy a viszonylag ritka rendkívüli katasztrófahelyzetek miatt megéri-e egyáltalán újraszigetelni a HÉV-állomás födémszerkezetét. A főpolgármester hozzátette, hogy a hiba elhárítása után a főváros kártérítést kér a kivitelezőtől.