Így fog kinézni a Nagykörúti felújítás

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Európai uniós forrásokból és a főváros költségvetéséből összesen 3,4 milliárd forintból újítják fel a budapesti Nagykörút villamoshálózatát; június 9-ig akadálymentesített közlekedést és az új Combino villamosokhoz szükséges infrastrukturális fejlesztési koncepciót valósít meg a Budapesti Közlekedési Vállalat.

"Budapest történetének legnagyobb vállalkozásába kezdett az idei év januárjában – jelentette ki sajtótájékoztatón Vajda Pál főpolgármester-helyettes, aki elmondta: csak közlekedés-fejlesztésre több mint 110 milliárd forintot fordít 2006-ban a főváros. A tömegközlekedés fejlesztésére 85 milliárd forint jut, míg a közúthálózat-fejlesztésére 23 milliárd forintot fordítanak.

"Hihetetlen feszített, pontos, jól szervezett munkát igényel, hogy a város működőképessége ebben az időszakban folyamatosan biztosított legyen" – hangsúlyozta Vajda Pál, aki kifejtette: az árvízi veszélyhelyzet miatt módosítani kellett felújítási elképzeléseiket. Mihamarabb át kell adni az autósoknak a felújítás alatt álló Lánchíd és a Dráva utca közötti rakparti szakaszt, mert addig nem tudnak hozzálátni a nagykörúti villamos-felújítási munkálatokhoz.

Az új Combino villamosok forgalomba-állítási munkálataihoz szükséges akadálymentesítési és infrastrukturális fejlesztésekre összesen 53 napja van a fővárosnak. Az április 18-án elkezdődő rekonstrukciós programmal június 9-ig végezni kell, mert egy nappal később indul a 2-es metró felújítása.

A munkálatokat két ütemben végzik majd: április 18. és május 19. között a Moszkva tér és a Blaha Lujza tér között, míg május 22-től június 9-ig a Blaha Lujza tér és a Móricz Zsigmond körtér között alakítják át a villamoshálózatot. A vágányok korszerűsítése, a felsővezetékek cseréje, az energiatakarékossághoz szükséges műszaki berendezések megépítése alatt villamospótló buszok szállítják az utasokat.

A főpolgármester-helyettes elmondta: a mozgáskorlátozottak és a babakocsisok érdekében átépítenek 21 megállópárt, ezek közül mindegyiknél emelik a járdák magasságát a könnyebb fel- és leszálláshoz. Kiszélesítenek öt körúti megállóhelyet, így a Király utcánál, a Wesselényi utcánál, a Mester utcánál, illetve a Baross és Rákóczi tereknél gyorsabbá válik az utascsere és kényelmesebbé a várakozás.

A BKV szeretné, ha a 300 millió forintos európai uniós forrásból is támogatott felújítás után a Combino villamosok Budapest jelképévé válhatnának – mondta Menyhért László a BKV Zrt. közlekedési vezérigazgató-helyettese. Az új, 54 méter hosszú, energiatakarékos és "világszínvonalú" villamosok közül két-három már június végén üzemszerűen forgalomba áll. Jelenleg próbajáraton vannak – mondta. Menyhért László elmondta, hogy április 14-től megújul a BKV repülőtéri buszjárata is: a társaság új Volvo típusú buszai állnak forgalomba, és sűrűbben közlekednek majd kőbánya-kispesti indulással, 200-as számozással. Nagyobb kényelemmel, külön poggyásztartó részleggel, késő estig tartó menetrenddel - tette hozzá a BKV Zrt. vezérigazgató-helyettese.