Ez a szakasz ugyanis nem azt szolgálja, hogy a kamionforgalom elkerülje a fővárost. Senki sem hiheti el, ha ránéz a térképre, hogy a kamionok tömegei, amelyek az M3-as autópályáról igyekeznek tovább délre vagy nyugatra, vissza fognak fordulni Budapest határától, hogy 20 kilométerrel hosszabb utat tegyenek meg. Az Árpádföld és Csömör közé tervezett nyomvonal mentén ugyanakkor az önkormányzatok már sorra adják el a területeket bevásárlóközpontok, logisztikai bázisok és hasonló létesítmények számára - írja a közlemény.
Több civil szervezet úgy véli, hogy az M0-ás autópálya keleti szektora újabb szakaszának építése Árpádföld és Csömör között egy hibás és ésszerűtlen nyomvonalon, a joggal visszaélve kezdődött meg márciusban.
A Kisszentmihályért Egyesület, a Csömöri Érdekvédelmi Szövetség és a SZIKE Környezet- és Egészségvédelmi Egyesület, valamint hozzájuk csatlakozva a Levegő Munkacsoport azt állítja: az építkezés megkezdésével a Nemzeti Autópályakezelő Rt. (NA Rt.) megsértette az Európai Unió Kohéziós Alap létrehozásáról szóló rendeletét. környezetvédő szervezet.
Amit a zöld szervezetek javasoltak és sürgetnek immár több mint tíz éve - áll a Levegő Munkacsoport közleményében - , az a környezetvédelmi és közlekedési szempontból egyaránt sokkal kedvezőbb gödöllői átkötés, vagyis az M31-es gyorsforgalmi út megépítése.
A Nemzeti Autópálya Zrt. ezzel szemben arra emlékeztet, hogy az M31-es Gödöllő felé megépülő bekötő út éppen a civilek kérésére épül meg. Béni Gyöngyi, a megbízó Nemzeti Autópálya Zrt. szóvivője közölte: a civilek több évvel ezelőtt azzal érveltek, hogy ez a Gödöllő felé bekötő út tehermentesíti az M0-ás árpádföldi szakaszának tranzitforgalmát.
Az M31-es építése a közbeszerzési pályázat eredményhirdetése után, várhatóan az év végéig elkezdődhet.