A főpolgármester elmondta, arra törekszenek, hogy a lehető legkisebb forgalomkorlátozást vezessék be. A közel fél évig tartó járműtilalomra azonban szükség van, mert csak így lehet elvégezni a rakpart alatt keresztben húzódó közművezetékek korszerűsítését. A munkálatok lezárulása után viszont két sávot biztosítanak a kétirányú járműforgalom részére – tette hozzá Demszky.
A gyalogosok mozgását nem fogják akadályozni, ők az építkezés közben mindvégig szabadon közlekedhetnek a Műegyetem rakparton. Demszky Gábor hangsúlyozta, hogy az állomásépítés során kiemelt figyelmet fordítanak a termálvizek védelmére. Ezért a téren lévő házasságkötő teremtől néhány méterre egy 250 méter mély figyelőkutat építenek.
A Gellért téri állomás építésével azonos időben kezdenek a 4-es metró Móricz Zsigmond körtéren, a Bocskai útnál és a Tétényi útnál tervezett állomásainál is dolgozni. A Fővám téri és a Kálvin téri megálló építése viszont csak a nyár végén kezdődik meg.
Az alagútfúró pajzs kelenföldi indítóaknájának építése már zajlik, ami annyit jelent, hogy ősszel megkezdheti munkáját a fúrópajzs. A tervek szerint az állomásokat mindenütt szerkezetkész állapotba hozzák akkorra, amikor odaér hozzájuk a fúrópajzs. Az alagútfúrás során kitermelt földet a Gellért tértől, uszályokon szállítják majd el.
Egy kérdésre válaszolva Demszky Gábor cáfolta azt, hogy a Szabadság hidat már szeptembertől lezárnák az állomásépítések miatt. Mint mondta, erre legkorábban az év végén kerülhet sor.
Aba Botond, a BKV vezérigazgatója szerint a következő időszakban a térségben csak a cég járműveivel lehet majd jól közlekedni. Ezért "az autósok jobban teszik, ha elkerülik ezt a környéket".
A Gellért téri állomás szerkezetét az alagútfúrási tendert elnyert Bamco Konzorcium építi. E projekt plusz költsége 53 milliárd forint.