EU-forrásból akarják átalakítani Budapest közlekedését

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Még a jelenlegi összetételében, mandátumának szeptemberi utolsó ülésén dönt a Fővárosi Közgyűlés Budapest levegőtisztaságának védelmét szolgáló konkrét intézkedésekről. A városi közlekedés átalakítását segító projektek - ide tartozik a buszsávok kialakítása és a kipusztult fák pótlása - EU-forrásokból valósulhatnak meg.

A levegőtisztaság-védelmi intézkedési program elfogadásakor az ellenzékiek főként a közlekedés által előidézett környezetszennyezés mérséklését szorgalmazták. Szálka Miklós (Fidesz) szerint az útfelújítások során bevált forgalomkorlátozások fenntartásával és a tömegközlekedés előnyben részesítésével javítani lehetne a főváros levegőtisztaságán.

Endrédy István (MKDSZ) a zöld terület növelésének és megőrzésének fontosságát hangsúlyozta, s szorgalmazta, hogy a porszennyezés csökkentésére folyamatosan locsolják az utcákat és a parkokat.

Hegedűs Zoltán (Fidesz) felrótta a városvezetésnek, hogy a Határ úti nagy légszennyezettség miatt a szakhatóság által előírt közlekedési korlátozásokat közel egy éve nem hajtják végre. 

A közgyűlés döntése alapján jórészt EU-forrásokból, összesen mintegy 150 millió forintból rövidesen buszsávokat alakítanak ki az M1-es és M7-es autópálya bevezető szakaszán, a Kerepesi út - Veres Péter úton - közölte Bakonyi Tibor (MSZP) főpolgármester-helyettes.

EU-forrásokból  2013-ig a városi közlekedés átalakítását segítő projektek sokasága valósulhat meg. Az elmúlt két évben 160 millió forintot költöttek a fák pótlására, ez a pénz azonban csak arra volt elegendő, hogy a kipusztultak helyére mintegy 1.100 fát ültessenek - tette hozzá Bakonyi Tibor.