A testület csaknem egyhangúlag elfogadta a taxiállomásokat üzemeltető kht. múlt évi beszámolóját, az idei üzleti tervét, s hozzájárult az ügyvezető tavalyi prémiumának kifizetéséhez. A kerületekkel évek óta zajló egyeztetések eredményének függvényében, a bővítések során, 17 állomást kapna az V. kerület, ahol jelenleg nincs droszt a kerületi tulajdonú utcákon.
A bővítésekkel Budapesten a jelenlegi több mint 1400 várakozóhely 187-tel gyarapodna. Az üzemeltető cég szerint a bővítések után a drosztok 4800 taxit tudnak kiszolgálni. A társaság tavaly több mint 6 ezer droszthasználati engedélyt adott ki, s ez alapján mintegy 104 millió forintos bevételhez jutott. Az engedéllyel rendelkező taxik közül 1000-1500 - különböző cégekkel, például szállodákkal kötött szerződés következtében - nem, vagy csak nagyon ritkán vesz igénybe taxidrosztot.
A cégvezetés pozitívumnak tartja a Fővárosi Közterület-felügyelet élén bekövetkezett igazgatóváltást. Ezáltal ugyanis számottevően nőtt a taxiállomások ellenőrzése, amit esetenként közösen végez a kht. és a felügyelet.
A gondok közt említették a Ferihegyi repülőtéri állapotokat. Az 1-es terminálon például, az indokolt 40-50 taxiférőhely helyett, mindössze egy négy férőhelyes taxiállomás van. A Budapest Airport Rt. azonban elzárkózott minden bővítéstől.
A cég nehezményezi azt is, hogy a fővárosi önkormányzat utcabútor-rendeletének rendezetlensége miatt a tervezett 30 millió forint helyett csak ötmillió forint körüli bevételhez juthatnak a drosztokon elhelyezett reklámok után.
A bővítésekkel Budapesten a jelenlegi több mint 1400 várakozóhely 187-tel gyarapodna. Az üzemeltető cég szerint a bővítések után a drosztok 4800 taxit tudnak kiszolgálni. A társaság tavaly több mint 6 ezer droszthasználati engedélyt adott ki, s ez alapján mintegy 104 millió forintos bevételhez jutott. Az engedéllyel rendelkező taxik közül 1000-1500 - különböző cégekkel, például szállodákkal kötött szerződés következtében - nem, vagy csak nagyon ritkán vesz igénybe taxidrosztot.
A cégvezetés pozitívumnak tartja a Fővárosi Közterület-felügyelet élén bekövetkezett igazgatóváltást. Ezáltal ugyanis számottevően nőtt a taxiállomások ellenőrzése, amit esetenként közösen végez a kht. és a felügyelet.
A gondok közt említették a Ferihegyi repülőtéri állapotokat. Az 1-es terminálon például, az indokolt 40-50 taxiférőhely helyett, mindössze egy négy férőhelyes taxiállomás van. A Budapest Airport Rt. azonban elzárkózott minden bővítéstől.
A cég nehezményezi azt is, hogy a fővárosi önkormányzat utcabútor-rendeletének rendezetlensége miatt a tervezett 30 millió forint helyett csak ötmillió forint körüli bevételhez juthatnak a drosztokon elhelyezett reklámok után.