A politológus szerint marketingfogás a megszorító csomag

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A kormány megszorító csomagját elsősorban politikai marketingnek értékeli Giró-Szász András politológus, aki szerint az államháztartás helyzetét ténylegesen javító reformok valószínűleg az önkormányzati választások utáni időszakra húzódnak el.

A politológus MTI-nek adott vasárnapi nyilatkozatában annak a meggyőződésének adott hangot, hogy a hétvégén bejelentett pénzügyi intézkedések célja valójában a kormány politikai imidzsjavításának folytatását jelenti.

A meghirdetett államreformok például csupán 8-15 milliárd forintos megtakarítást jelentenek, miközben az államháztartás rendbetételére két évre 1.200 milliárd forintos nagyságrendű kiigazításról van szó - mutatott rá Giró-Szász András. Az érzékelhető, hogy az államháztartás helyzetét nagymértékben befolyásoló újraelosztó rendszerek reformja politikai okok miatt eltolódik  - hangsúlyozta.

Kitért arra, hogy a bejelentett adóemelések és új adónemek mögött nem láthatók olyan háttértanulmányok, amelyek a meghirdetett lépések társadalmi és gazdasági hatásait tárnák fel.

A politológus utalt arra, hogy a közgazdász-társadalom szerint nem egyértelmű az, hogy az egyszerűsített vállalkozási adó kulcsának emelése és a szolidaritási adó bevezetése kifehérítő hatás helyett nem kezdi-e el éppen újra szürkíteni a gazdaságot. Az intézkedések hatására több lehet az adóelkerülő és ezáltal csökkenhetnek a bevételek - vélekedett a politológus.

Szerinte a kormány intézkedései gyökeresen ellentmondanak a választások előtt kommunikált jövőbeli kormányzati cselekvésekkel. A bejelentett intézkedések nagyon hasonlítanak arra, amiket akár az ellenzék, akár a közgazdászok jósoltak.