Elindult az első Combino villamos

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Elindult útjára az első két, szuperhosszú Combino villamos Budapesten szombaton délelőtt, s ezzel megkezdődött az eddigi Ganz-villamosok "hosszú búcsúja" a Nagykörúttól. A két szerelvény július közepéig csak a hétvégi napokon közlekedik, csak ezt követően állnak hétköznapi forgalomba.

A világ leghosszabb, 54 méteres egylégterű villamosa darabonként 820 millió forintjába kerül a BKV-nak. A Moszkva térről utasokkal kigördülő szerelvényen utazott Demszky Gábor főpolgármester, valamint Aba Botond, a közlekedési vállalat vezérigazgatója.

Az alacsonypadlós, padlófűtéses villamosok vonalán a BKV az elmúlt hetekben átépítette a peronokat, hogy a mozgásukban korlátozottak és a babakocsis kismamák könnyebben feljuthassanak a járműre. A villamosokban nincs légkondicionáló berendezés, a szellőztetést légbefúvással oldják meg.

A hagyományosan sárga színű villamosokat a Siemens cég gyártotta le Budapestnek, ugyanúgy, ahogy az első nagykörúti szerelvényt is, amely még 1887-ben indult el a Nagykörúton. A BKV most 40 villamost rendelt a cégtől, a modern szerelvények a jövő év nyarára váltják ki teljes egészében a jelenlegi Ganz-villamosokat.

A Ganz-villamosokat 1963 és 1981 között gyártották Magyarországon, összesen 151 szerelvény készült. A járművek közel három évtizede, 1978 óta futottak a budapesti Nagykörúton, előtte más vonalakon szállították az utasokat. A 4-6-os villamos a világ legforgalmasabb vonalai közé tartozik, naponta mintegy 220 ezren utaznak a járatokon.

A főpolgármester nemrég azzal mutatta be a Combino villamost, hogy aki ezzel utazik, az érezheti majd, hogy "a tömegközlekedés nem a szegények szimbóluma".

Aba Botond cégvezető korábban elmondta: összességében 36 milliárd forintba kerültek az új villamosok. Az üzemeltetésükhöz szükséges infrastrukturális beruházásokra, például a remizek és a nagykörúti peronok átépítésére 6,1 milliárd forintot fordítanak.