Minden második magyar kisebb fogyasztású autót szeretne

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Minden második magyar kisebb fogyasztású autót szeretne, valamint sokan vágynak intelligens háztartásra, nagy tudású mobiltelefonra - derült ki a Szonda-Ipsos legfrissebb felméréséből.

Az elmúlt három évtizedben a termékek életciklusa - részben a műszaki fejlődés felgyorsulása miatt - drasztikusan lerövidült. A Szonda-Ipsos felmérésével arra kereste a választ, hogy ebben a versenyben az információs technológia területén mely fejlesztési irányokra van igény. 

A válaszadók közel fele kisebb fogyasztású autót szeretne, amit a televíziózással kapcsolatos fejlesztések követtek: a válaszadók a nagyobb képernyős készülék, illetve a több tévécsatorna iránt mutattak leginkább érdeklődést. 

A felmérés a telefonálással és internetezéssel kapcsolatos fejlesztésekről is kérdezte a 18 évesnél idősebbek véleményét. Kiderült, hogy a telefonoknál már nem a készülékek mérete, hanem a tudása fontosabb: míg videotelefont minden harmadik magyar választana, addig kisebb mobiltelefonra már csak a megkérdezettek egytizede vágyik. 

A válaszadók a műszaki innovációk közül inkább a konkrétabb, kézelfoghatóbb előnyökkel járó fejlesztéseket részesítik előnyben, ezzel szemben a kevésbé megfogható fejlesztések, így a gyorsabb számítógép és internet-kapcsolat kisebb vonzerőt jelentenek.

Meglepő eredmény, hogy a távolról vezérelhető, intelligens háztartások iránti igény megelőzi a számítástechnikával, illetve az internettel kapcsolatos fejlesztési elvárásokat. Kor szerint vizsgálva a kérdést kiderül, hogy a középkorúak elsősorban azoknak az eszközöknek a fejlesztését részesítik előnyben, amelyeket már eddigi életük során is használtak, a fiatalok ezzel szemben nyitottabbak az új technológia nyújtotta lehetőségekre. A töréspont 35 éves korra tehető, ami egybeesik az új életciklus kezdetével.