Per a Malév ellen a jegykiállítási díj miatt

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Pert indít a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) a Malév ellen, mert a légitársaság a Fővárosi Bíróság korábbi, elmarasztaló ítélete ellenére továbbra is külön díjat számít fel a repülőjegy kiállításáért.

A szervezet emlékeztet arra, hogy a Malév 2004. február 1-jétől "repülőjegy kiállítási díj" címen minden repülőjegy megvásárlása után plusz költséget számított fel az utasoknak. A jegykiállítási díj a jegyirodákban egységesen minden repülőjegy után - a turista és a business osztályra szóló jegyek után is - 5.500 forint, on-line jegyrendelésnél pedig 1.000 forint volt.
 
Mivel a szolgáltatás tárgya a légi személyszállítás, a jegy kiállítása nem külön szolgáltatás, hanem annak része, egyben a jogszabályok szerint a légitársaság kötelessége, azért külön díj nem számítható fel - hivatkozik a FEOSZ a Fővárosi Bíróság 2005. október 24-én kelt ítéletére. A Malév eszerint tisztességtelen szerződési feltételt szabott meg, amely a fenti ítéletnek megfelelően minden szerződő félre nézve érvénytelen.
 
A Malév lehetővé tette a 2004. június 8. és 2006. február 8. közötti időszakban kifizetett jegykiállítási díj beszámítását egy újabb vásárlásnál,  illetve beváltását törzsutas pontra, azonban a jegykiállítási díj ellenértékét az utasok nem kaphatták vissza. A Malév a korábbi jegykiállítási díjnak megfelelő összeget 2006. február 8-tól pedig már "jegykezelési költség" címen fizetteti ki az utazókkal minden kiállított repülőjegy után.
 
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége szerint a Malév jogellenesen jár el, amikor plusz szolgáltatás nyújtása nélkül számít fel költséget az utazóknak. Az ügy kapcsán a szervezet a  Gazdasági Versenyhivatalnál is bejelentést tesz.