A szaktárca vezetője elmondta, hogy a hídépítés eredetileg egy évvel korábban kezdődött volna, ám az érintett településekkel az útviták, valamint nagy tavaszi árvíz hátráltatták az indulást, és jelentős többletköltséggel is jártak. Jelenleg is egyeztetések zajlanak a szigetmonostori önkormányzattal, hogy a falu közigazgatási területén átívelő hídra tekintettel milyen kedvezményeket kapjon a helyi lakosság a Szentendrei-szigetről a part megközelítésére. Elsősorban a komp közlekedéshez számíthatnak valamilyen támogatásra.
Demszky Gábor arról beszélt, hogy a fővárosban futó 1,2 millió autó számára könnyebbséget jelent majd az új híd, amely várhatóan néhány százalékkal csökkenti Budapest útjainak forgalmát. Megnyugtatónak nevezte a hídépítésnél a környezetvédelmi szempontok érvényesítését - a hídról például nem lehet a szigetre lehajtani - mert a Szentendrei-sziget alatt húzódik a fővárost ellátó értékes vízbázis, amelyet az építkezés sem veszélyeztet. Információja szerint hamarosan az aquincumi híd építése is megkezdődhet.
Raptai Kálmán, az M0-ás északi híd építését kivitelező Hídépítő Zrt. igazgatóságának vezetője tájékoztatása szerint a munkálatok a megfelelő ütemben haladnak. A leendő, összesen 3,2 kilométer hosszú híd 2 kilométeres szakasza ível majd át a Dunán, és 29 pilléren fog állni. A híd szélessége 47 méter lesz, amelyen 2-szer 2 sávban gurulhatnak majd az autók, de gyalogos és kerékpáros forgalomra is alkalmas lesz. Mostanra elkészült a Kis- Dunán álló, a munkálatokat segítő 300 méteres pontonhíd, amelyet naponta 2-szer - reggel és délután - felnyitnak a hajóközlekedés biztosítására.