Combino villamos |
A hvg.hu információi szerint a bonyolult elektronikai rendszerhez értő szakember felkutatása tartott több mint 10 percig. Miután újraindították a fedélzeti computert, a villamos újra üzemképes volt.
A szombati kisiklás háttere |
Szombaton a Széna térnél állt le egy Combino. A fedélzeti számítógép kisiklást érzékelt, ezért letiltotta a villamos elektronikai rendszerét. A hvg.hu nem megerősített információi szerint ez volt a legelső Magyarországra szállított Combino, amit kikapcsolt állapotban húztak be a Hungária kocsiszínbe. Vontatás közben a szerelvény lecsúszott a sínről, s ezt a hibát az erre érzékeny memória később nem tudta kezelni. A történtek után úgy döntöttek a BKV-nál, hogy ezentúl nem lehet kikapcsolt állapotban vontatni a szerelvényeket. Ha ugyanis a fedélzeti számítógép kisiklást észlel, akkor azt önmaga képes korrigálni. |
"Az utóbbi megjegyzés cseppet sem a BKV sofőrjeinek becsmérlése, hiszen a Nagykörúton futó villamos még a prototípus állapotában van. Németországban a Siemens speciális tesztpályáin még kísérleteznek vele, a BKV viszont piár-okokból erőltette, hogy a gyártószalagról egyből a Nagykörútra kerüljenek a szerelvények. Így gyakorlatilag kísérleti nyúlnak használják az utasokat" - nyilatkozta a hvg.hu-nak Dorner Lajos.
A VEKE szerint hiba, hogy az eddigi gyakorlatot felrúgva siettettük a sorozatgyártást. Az egyesület szerint most két lehetőség van: vagy sikerül kijavítani a hibákat, s még időben megtanuljuk használni a Combino rendszerét, vagy hatalmas bukás lesz belőle.
A Combino bukása Svájcban |
Az előző Combino-széria Svájcban megbukott, Bázelben 150-180 ezer km után jelentkeztek az első fáradásos törések. |
Demszky már többször nyilatkozta, hogy Aba Botonddal együtt a közlekedési vállalat egész menedzsmentjét leváltaná, azonban a vezérigazgató pozíciója a Fővárosi Közgyűlés döntésétől függ. A SZDSZ kiállna Demszky Gábor mellett, a Fidesz már korábbi esetek kapcsán követelte a leváltást, ám a testület az MSZP nélkül határozatképtelen.