A szombat óta fellépő műszaki problémákhoz kapcsolódóan a gyártó és a karbantartást végző Siemens rámutatott: a Combino villamosok tervezése során számos olyan műszaki megoldás került kialakításra, amelyek azt hivatottak szolgálni, hogy a villamosok üzemét befolyásoló hiba ne eredményezhessen az utasok biztonságára nézve veszélyes helyzetet. Ezáltal a legkisebb meghibásodás érzékelése esetén is lezár a vezérlőrendszer, és csak a hiba elhárítása után lendülhet ismét mozgásba a jármű.
A cég szerint általánosságban elmondható, hogy új járművek forgalomba állítását követő időszakban kisebb műszaki hibák minden esetben előjönnek. A vállalat szakemberei a jövőben valamennyi villamost átvizsgálják, és szeptembertől a kisebb műszaki hibák csökkenését ígérik.
Mint ismeretes, hétfőn délelőtt az egyik ajtó meghibásodása miatt a Blaha Lujza térnél le kellett szállítani az utasokat az egyik Combino-szerelvényről. Vasárnap műszaki hiba miatt délután három óra körül 5-7 percre állt le a villamosforgalom, s a vezérlési rendszert újra kellett indítani. Szombaton a Széna térnél állt le egy Combino, a szerelvényt szervizbe kellett vontatni, az utasokat a Moszkva tér és az Oktogon között autóbuszokkal szállították. Egy nappal korábban biztonsági okok miatt átmenetileg tíz kilométeres óránkénti sebességet írt elő a BKV a nagykörúti villamosokra a Wesselényi utca és Jászai Mari tér között.
Az eseteket követően Demszky Gábor főpolgármester felkérte a BKV-t, hogy mindaddig vonják ki a forgalomból a Combino-villamosokat, amíg a gyártó Siemens cég szakemberei teljes körűen fel nem tárják a meghibásodások okát, és garantálható nem lesz a járművek üzembiztos közlekedése.