Frantisek Kasicky szlovák védelmi miniszter közlése szerint a németországi Lipcséből Bulgáriába közlekedő légi járat - amelynek útvonala több ország légterén haladt keresztül - nem válaszolt a szlovák légiirányítók utasításaira.
A NATO németországi székhelyű Közös Légi Műveleti Központja ezután felkérte Szlovákiát, hogy küldjön az utasszállítóhoz egy vadászgépet, amely a riasztás nyomán hat percen belül a levegőbe emelkedett.
Az utasszállító 10 ezer méteres magasságban repült, tartva az irányt, így a szlovák légierő egységeinek nem kellett beavatkozniuk. MiG-29-es "vadászgépünk a szlovák légtér elhagyásáig követte" - mondta Kasicky. Csak Románia létesített kapcsolatot a géppel.
Boros-Leskó Géza dandártábornok, a Magyar Honvédség légierő parancsnokságának helyettese ezt az információt cáfolva közölte, hogy a repülőgép rádió-összeköttetése már Magyarország felett megjavult.
Ismertetése szerint a Magyar Honvédség is tudott arról, hogy a Csehország, illetve Szlovákia felett megszakadt a "fapados" járat rádió-összeköttetése, ezért fokozták a magyar készültséget: egy MiG-29-es géppárban bent ültek a pilóták.
A légiirányítás figyelte a repülőgép útját, amely tízezer méter magasan, a repülési terv szerint repült, és egy pillanatig sem tért el útvonalától. A tábornok közölte, hogy ha a gép eltért volna a repülési útvonalától, akkor a MiG-29-esek azonnal felszálltak volna. A rádió-összeköttetés már a magyar légtér felett helyreállt - hangsúlyozta.
A NATO németországi székhelyű Közös Légi Műveleti Központja ezután felkérte Szlovákiát, hogy küldjön az utasszállítóhoz egy vadászgépet, amely a riasztás nyomán hat percen belül a levegőbe emelkedett.
Az utasszállító 10 ezer méteres magasságban repült, tartva az irányt, így a szlovák légierő egységeinek nem kellett beavatkozniuk. MiG-29-es "vadászgépünk a szlovák légtér elhagyásáig követte" - mondta Kasicky. Csak Románia létesített kapcsolatot a géppel.
Boros-Leskó Géza dandártábornok, a Magyar Honvédség légierő parancsnokságának helyettese ezt az információt cáfolva közölte, hogy a repülőgép rádió-összeköttetése már Magyarország felett megjavult.
Ismertetése szerint a Magyar Honvédség is tudott arról, hogy a Csehország, illetve Szlovákia felett megszakadt a "fapados" járat rádió-összeköttetése, ezért fokozták a magyar készültséget: egy MiG-29-es géppárban bent ültek a pilóták.
A légiirányítás figyelte a repülőgép útját, amely tízezer méter magasan, a repülési terv szerint repült, és egy pillanatig sem tért el útvonalától. A tábornok közölte, hogy ha a gép eltért volna a repülési útvonalától, akkor a MiG-29-esek azonnal felszálltak volna. A rádió-összeköttetés már a magyar légtér felett helyreállt - hangsúlyozta.