A Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Zrt. által az elektronikus jegyrendszer kialakítására és üzemeltetésére meghirdetett Elektra tenderen egy másik konzorcium mellett az EDS Magyarország Kft. vezette csoport is indult. A tendert a BKV eredménytelennek nyilvánította, s ezért az EDS a közbeszerzési döntőbizottsághoz fordult.
Szakál László, a cég ügyvezetője kifejtette: számításuk szerint a bliccelés minimális szintre szorításával keletkező bevétel fedezné a rendszer kiépítését, üzemeltetését, s még nyereséget is hozna a szolgáltatónak. A plusz jegyértékesítéssel óvatos becslés szerint is legalább 11 milliárd forint haszna keletkezne a BKV-nak 12 év alatt. A rendszer kiépítése a fővárosban három év alatt hozzávetőlegesen 15 milliárd forintba kerülne, a tizenkét évre számított üzemeltetésére pedig az eddig ismert ajánlatok szerint összesen 57-64 milliárd forintot kellene fordítani.
Az elektronikus jegyrendszer lehetővé teszi a teljesítmény mérését is, amit az Európai Unió megkövetel az állami támogatásban részesülő vállalatoktól. A metrón és a kisföldalattin megvalósuló zárt rendszer beindításával felszabaduló jegyellenőrök a nyílt rendszerben működő villamosok, autóbuszok területére irányíthatók, s ezzel ezeken a járműveken is csökkenne a jegy nélkül utazók aránya. A tarifarendszer meghatározása továbbra is a BKV feladata lesz, s a jegyárbevétel is hozzájuk kerül.
Elektronikus jegyrendszerrel a bliccelők ellen
Utolsó frissítés:
Az elektronikus jegyrendszer bevezetése jelentősen mérsékelné a bliccelők számát a fővárosi tömegközlekedési eszközökön. Az üzemeltetésre meghirdetett tendert azonban a BKV eredménytelennek nyilvánította.