Céljuk a központ folyamatos fejlesztése, kiterjesztése a teljes közép-magyarországi régióra – mondta Danielisz Béla. Barna Sándor, a Fővárosi Közterület-felügyelet igazgatója közölte, hogy a rendszer kialakítását a Fővárosi Közgyűlés 50 millió forinttal támogatta, működtetését a közterület-felügyelet vállalta. A központ a városlakók védelme, biztonsága érdekében fontos információkat nyújt, koordinálja bejelentéseiket, szükség esetén közvetlen beavatkozást kezdeményez az önkormányzati rendészetnél, illetve közvetlen támogatást nyújt a váratlan helyzetek kezelésére hivatott szervezeteknek.– tette hozzá.
A rendszer a telefonos szolgáltatás mellett olyan koordinációs központként is működik, amely a közigazgatási, rendvédelmi és közszolgáltatást nyújtó szervezetek szoros együttműködését, a feladatok és hatáskörök pontos kialakítását teszi lehetővé - jegyezte meg.
A központ internetes portáján naprakészen láthatóak azok a fontos közérdekű információk, amelyek a főváros biztonságával, a közterületek rendjével, köztisztaságával, a közlekedés helyzetével, a civilizációs és természeti veszélyforrásokkal kapcsolatosak. Info-kommunikációs rendszere alkalmas SMS és MMS hívások fogadására is.