A nyári időszámítást 1976-ban, három évvel az egész világot megrázó első olajárrobbanás után vezették be Franciaországban. A hatóságok a lépést azzal indokolták, hogy így 300 ezer tonna kőolajnak megfelelő energiát lehet megtakarítani. Azóta több mint száz országban vették át a nyári-téli időszámítás rendszerét, többek között az egykori EGK tagállamai 1986-ban. 2000-ben az akkor már EU-országok úgy döntöttek, hogy meghatározatlan ideig folytatják az órák évente két alkalommal történő átállítását.
Egy néhány évvel ezelőtt végzett magyarországi felmérés szerint a kétféle időszámítás segítségével egy nagyobb város egész évi villamosenergia-igényének megfelelő, csaknem 200 gigawattnyi áramot lehet országos szinten megtakarítani.
A MÁV menetrendjét a nyári időszámításra átállás miatt nem kell módosítani - tette közzé honlapján a vasúti társaság.
Az órák átállítása három nemzetközi vonatot érint: a Dacia expressz Bécsből-Bukarestbe és a Bukarestből Bécsbe tartó járatát, továbbá a Beograd expressz Belgrád-Budapest közötti járatát. Az említett nemzetközi vonatok az átállás miatt körülbelül egyórás késéssel közlekednek majd az óraigazítás hajnalán.
Ami a belföldi vonatközlekedést illeti – az esetleges utas-lemaradások elkerülése érdekében – a kettő és három óra közötti személyvonatokat a vonatindító állomásokról csak az óraigazítás megtörténte után, legkorábban hajnali három órakor indítják el. Ez idő tájt hét belföldi személyvonat közlekedik.
Óraigazítás hajnalban: kezdődik a nyári időszámítás
Utolsó frissítés:
Vasárnap kezdődik a nyári időszámítás, ekkor Magyarországon, az európai gyakorlatnak megfelelően, hajnali 2 órakor 3 órára igazítják az órák mutatóit. A nyári időszámítás október utolsó vasárnapján zárul.