Elindult a 4-es metró – percről percre
Utolsó frissítés:
Több mint harmincöt évet kellett várni arra, hogy önálló metróvonalat avassanak Budapesten. Pénteken elindult a 4-es metró, amelyet a hetvenes évek óta terveztek már, de csak mostanra lett valóságos. A beruházást rengeteg kritika érte, mert csillagászati összeget költöttek rá, nagyon sokáig húzódott, és sokak szerint kérdéses a megtérülése. Ma és a hétvégén ingyen lehet utazni a 7,3 kilométeres vonalon a Kelenföldi vasútállomás és a Keleti pályaudvar között. Tudósításunk a metróstartról percről percre.
Most érkezett
Tömeg van a 4-es metróban
Ahogy várható volt, sokan kíváncsiak a 4-es metróra, a déli megnyitás után megteltek az állomások, a kocsik tele vannak. A BKK honlapján itt található a 4-es metró menetrendje. A vasárnapi üzemzárásig ingyen lehet utazni az új metróvonalon.
Percről percre
Már utasokat visz a 4-es metró
Felszálltak az első utasok a ma megnyitott 4-es metróra – évtizedekig senki sem tudta, pontosan mikor lehet ezt a mondatot leírni, és minden érintett vezető óvatosan mert csak nyilatkozni az indulásról még néhány héttel ezelőtt is.
Horváth Csaba: nélkülünk nem lett volna 4-es metró
"Alternatív metróátadót" tartott a baloldali ellenzék péntek délelőtt a fővárosi Szent Gellért téren, korábbi városvezetőkkel. Szerintük a szocialista-liberális városvezetőség nélkül a 4-es metró nem készült volna el.
Horváth Csaba korábbi főpolgármester-helyettes, az MSZP fővárosi frakcióvezetője azt mondta: a reggel Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester részvételével megtartott hivatalos átadás egyoldalú volt. Noha a jelenlegi kormányfő "csak szavakban fúrta" a 4-es metrót – fogalmazott.
Horváth Csaba szerint az első Orbán-kormány leállította az építést, és 2010 után pedig csak azért fejezte be, mert már visszafordíthatatlan volt. Szerinte Orbán Viktornak ezzel együtt annyi köze van a 4-es metróhoz, mint "Puskás Ferencnek Felcsúthoz". "Ha mi nem lennénk, ez a metró nem valósul meg" – mondta még.
BKV Figyelő: még nincs kész a 4-es metró
Az lenne a legnagyobb pazarlás a 4-es metróval kapcsolatban, ha a kormány és a városvezetők nem építenék tovább. Pedig ahhoz, hogy a 4-es metró szervesen beilleszkedjen Budapest közlekedési hálózatába, szükség van legalább a Bosnyák térig tartó második szakaszra – írja a BKV Figyelő blog. Az új metróvonal eredeti célja az lenne, hogy a felszíni közlekedés egy részének kiváltásával tehermentesítse a várost, gyors eljutást biztosítson Dél-Buda és Rákospalota között, de jelenlegi formájában az új metró nem tölti be ezt a funkcióját – véli a szerző, aki évek óta dolgozik Budapest-szakújságíróként, de többszöri próbálkozás után is visszautasították akkreditációját a pénteki metróátadásra a miniszterelnök biztonságára hivatkozva.
Videó: létezett ám magyar metró is!
A metróbarátok jól tudják, a fiatalabbak viszont valószínűleg nem is hallottak arról, hogy a nyolcvanas években itthon is gyártottak metrót, igaz, csak egyetlen szerelvényt. A Ganz Hunslet G2-es metrójának prototípusát 1987-ben adták át, járt egy ideig a forgalomban, végül 2009-ben a szentendrei tömegközlekedési múzeumba vontatták. A magyar metróról készített bemutatkozó film nemcsak hangulata miatt különleges, hanem a lelkes hangalámondó egyedi angol kiejtése miatt is.
Kitiltottak több szakembert is az átadásról?
Nem lehettek ott a 4-es metró pénteki átadásán a kivitelezésben részt vevő műszaki és pénzügyi szakemberek – értesült a Portfolio. A portál még a 9 órakor lezajlott átadás előtt azt írta, az előzetes tervek szerint az építésben részt vevők is részt vettek volna a ceremónián, de órákkal az átadó előtt kitiltották őket biztonsági kockázatra hivatkozva. A beszámoló szerint egyetlen, az építési folyamatban részt vevő főosztályvezető lehet ott.
Fotó: mellszelfizett egy pornószínésznő Orbán beszéde közben
Elképzelhető, hogy felizgatott a 4-es metró átadása egy pornószínésznőt. Legalább is sokan az egyik magyar művésznőt vélték felismerni abban a hölgyben, aki a melleit fotózta a pénteki átadáson a kelenföldi végállomáson, miközben Orbán Viktor éppen beszédet mondott.
Update: információink szerint Mészáros Dóra mellszelfizett, és ezt néhány facebookos komment is megerősíti. Ezen kommentekhez szólt hozzá a színésznő, aki szerint nem Orbán beszéde közben fotózta a melleit.
A sajtómetró nem késett
Munkatársunk lemérte, hogy 13 perc 20 másodperc alatt jutott el a kelenföldi végállomásról a Keleti pályaudvarig a 4-es metróval – persze úgy, hogy csak a Szent Gellért téren álltak meg szétnézni, és ennek az idejét természetesen levonta a menetidőből. A Király utcától az Etele térig a 6-os, majd a 47-es villamossal 27 percig tartott az út. A hivatalos tájékoztatók szerint a 4-es metró menetideje 15 perc.