Ez volt az év legfurább tanítási napja - percről percre
percről percre

Ez volt az év legfurább tanítási napja - percről percre

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az oktatás helyzete miatt tiltakozó pedagógusokkal vállaltak szolidaritást azok a szülők, akik hétfőn nem küldték iskolába gyereküket. Ugyanezen a napon a pedagógusok számára, sőt másoknak is meghirdettek kockás inges tiltakozást. A hvg.hu folyamatosan tudósított arról, hogy mi a helyzet az iskolákban.

Most érkezett

Percről percre
Sorrend megfordítása

1 2 3 4 5 6

Újabb a mai napon üresen kongó iskoláról számolt be olvasónk

"Budapesti nagycsaládosak vagyunk, minden gyerekünk iskolás, a mai napot kivettük magunknak és nekik is (mi is a közoktatásban dolgozunk, ezért támogatjuk a kezdeményezést). Az általános iskolájukban van olyan felsős osztály, ahol egy gyerek sem volt, sok alsós osztályban csak 1-5 gyerek van, pang az egész iskola, pedig félezernél is több diák jár oda. A középiskolában is hasonló az arány, évfolyamokat vontak össze egy-egy órára, hogy ne kelljen pár lézengő gyereknek órát tartani, becslések szerint kb. a diákok 1/3-a ment csak be a mai napon."

Sok szülő részletesen megbeszéli a gyerekekkel, miért is nem engedték őket ma iskolába

"Kettő gyermekem van. Egy elsős és egy hetedik osztályos. Egerbe járnak általános iskolába. Ma egyikük se ment iskolába. A család közösen jutott erre az elhatározásra a gyerekek bevonásával. Ma hagytam őket sokáig aludni. A mai nap folyamán átbeszéljük újra, miért vannak itthon, aztán tanulunk, a kicsinek mesét olvasok, játszunk. A nagyobbik délután 2-re bemegy az iskolába egy verseny harmadik fordulóját írja meg, és délután is elmegy a másfél órás edzésére" – írta egy olvasónk.

Sok helyen szinte teljes osztályok hiányoztak

A budapesti Dózsa György Gimnázium és Táncművészeti Szakközépiskola egyik osztályfőnöke írta meg nekünk, hogy iskolájukban volt olyan osztály, ahol a 33 főből 31 otthon maradt.

Volt, ahol egyetlen szülő vigyázott tucatnyi gyerekre

"A kisebbik gyerekem osztályából 12-en vannak nálunk. 12-en egyeb helyeken, az iskolában hárman. Sok energiát fektettem az esemény hirdetésére. Olyanok is csatlakoztak, akik még soha nem nyilvánítottak véleményt. Fontosnak tartom szülőként, hogy kiállhatok a gyerekeimert. Nem eszközként, hanem célként tekintek a gyerekeimre. Azt szeretném, ha a tanarok nem agyonfrusztrálva tanitanának, hanem jó kedvvel kreatívan állnanak a gyerekek ele nap mint nap."

Szekszárdon az egész iskolában annyian voltak, mint egyébként egy osztályban szoktak.

"A szekszárdi I.Béla Gimnáziumba járok. Ma én se mentem suliba, amibe a szüleim is beleegyeztek. Osztálytársaimmal beszéltem, és a mi 23 fős osztályunkból 4-en vannak bent az iskolában. A többi osztályba is kevesen vannak. Egy évfolyam nem tudja kiadni egy osztály létszámát. Üdvözlettel: egy 10. évfolyamos tanuló az I.Bélából."

Nem azért nem mentek a gyerekek suliba, hogy lógjanak.

Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint egy gimnazista olvasónk leve "16 éves diák vagyok, és ma én sem mentem iskolába. Megtehetném, hogy egész nap a gép előtt ülök vagy olvasok, mintha egyszerűen csak itthon akartam volna maradni. De ez nem lógás. Úgyhogy megcsinálom a rengeteg házi feladatot, amit heti 35 órában kapunk, és egyéb elfoglaltságaim mellett nem mindig jut időm elkészülni velük, így a szünetek pihenés helyett sokszor a házi feladat pótlásával telnek. Remélem, más tanulók sem 'szabadnapnak' fogják fel ezt a hétfőt."

"Ez az országos sztrájk?"

Ez is egy vélemény. A Suliban leszek című ellenesemény oldalára töltötte fel ezt a képet a Bojkottáld a liberális médiát nevű Fb-csoport.

 

Még a székek is a padon maradtak

"Az egyik tanár néni szerint a kb. 450 gyerekből mindössze 60-an mentek ma iskolába. A termekben még a székek is a padon maradtak, az iskola kong az ürességtől" - mesélte egy diák budapesti Batthyány Lajos Általános Iskolából.

"Addig megyünk tovább, amíg nem lesz valódi változás"

A Nem leszek suliban akció ötletgazdája, Puskás Krisztina a hvg.hu-nak azt mondta, hogy a beszámolókat látva az akcióval maximálisan elérték a célt,  vagyis a figyelemfelhívást. Tud például olyan falusi iskoláról, ahol a komplett iskola otthon maradt. Szerinte nem szabad itt megállni, a szülők most elmondták, hogy mi nem jó a hazai oktatásban, a következő lépés az, hogy szakmai javaslatokat tegyenek, magyarázta. "Addig megyünk tovább, amíg nem lesznek valódi változások."

 

 

1 2 3 4 5 6
Hozzászólások