A légitársaság nem tárta fel Jan Litwinski lemondásának pontos okát, a helyi sajtó azonban úgy tudja: a vezérigazgató távozása kapcsolatban áll azokkal a korábbi lapjelentésekkel, hogy Litwinski és más igazgatósági tagok korábban pluszjövedelmekhez jutottak a LOT stratégiai partnerétől, a Swissairtől. A Swissair állítólag összesen több mint egymillió svájci frank (743 500 dollár) pluszbért fizetett ki a LOT vezetőinek 2000-2001-ben. Korábban a svájci sajtó arról írt, hogy a Swissair más, nyugati partnerei és érdekeltségei vezetőinek is juttatott különféle összegeket tanácsadás címén, valójában az együttműködésüket vásárolva meg, és ezek az összegek hozzájárultak a Swissair tavalyi csődjéhez. A lengyel kormány vevőt keres a Swissair 25 százalékos LOT részesedésére.
A korábbi lengyel kincstárügyi miniszterek állításuk szerint nem tudtak a titkos jövedelmekről, és élesen bírálták a légitársaság vezetését. A lengyel törvények értelmében az állami ellenőrzés alatt álló cégek vezetőinek javadalmazása nem haladhatja meg az átlagbér hatszorosát. 2000-ben a havi átlagbér 1894 zloty (470 dollár), 2001-ben 2062 zloty volt Lengyelországban.
Litwinski, aki közel 12 évig vezette a légitársaságot, szigorú átalakítási programot vezetett be a LOT versenyképességének erősítésére, miközben a légitársaság az idén később szeretne a Star Alliance repülési szövetség tagjává válni. Tavaly a LOT 109 millió zlotys tiszta nyereséget termelt, miután 2001-ben még 640 millió zlotys vesztesége volt. A légitársaság 2002-ben 3,4 millió utast szállított, 5 százalékkal többet, mint 2001-ben.
A korábbi lengyel kincstárügyi miniszterek állításuk szerint nem tudtak a titkos jövedelmekről, és élesen bírálták a légitársaság vezetését. A lengyel törvények értelmében az állami ellenőrzés alatt álló cégek vezetőinek javadalmazása nem haladhatja meg az átlagbér hatszorosát. 2000-ben a havi átlagbér 1894 zloty (470 dollár), 2001-ben 2062 zloty volt Lengyelországban.
Litwinski, aki közel 12 évig vezette a légitársaságot, szigorú átalakítási programot vezetett be a LOT versenyképességének erősítésére, miközben a légitársaság az idén később szeretne a Star Alliance repülési szövetség tagjává válni. Tavaly a LOT 109 millió zlotys tiszta nyereséget termelt, miután 2001-ben még 640 millió zlotys vesztesége volt. A légitársaság 2002-ben 3,4 millió utast szállított, 5 százalékkal többet, mint 2001-ben.