A pénzügyi szektorban állást keresők tapasztalatai a leginkább konvertálhatóak

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

A DBM tanácsadó cég nemrégiben készült felmérése több mint 28 ország 1600 szakemberének tapasztalatait vizsgálta.

A pénzügyi ágazatban dolgozókra jellemző az erős vállalkozói szemlélet és kockázatvállalási hajlandóság. A tanulmány szerint függetlenül az életkoruktól 20 százalékuk kívánt magánvállalkozásba kezdeni azon túl, hogy teljes munkaidős vállalati megbízást is teljesít.
Az 50 éves, vagy idősebb szakemberek számára nyilvánvalóan tovább tart a visszatérés a munkába, mint fiatalabb társaiknak, de náluk sokkal nehezebb helyzetben vannak az értékesítési és marketing szakterületeken dolgozó sorstársaik.
A válaszadók túlnyomó része férfi (70 százalék), negyvenes évei elején járt, s korábbi posztján 10 évet töltött el. A megkérdezettek nagy többsége (84 százalék) a váltásra szervezeti változás, például létszámleépítés illetve összeolvadás vagy felvásárlás miatt kényszerült.
A kutatás legfontosabb megállapításai:
A pénzügyi ágazatból csak 49 százalék váltott iparágat eddigi élete során, összehasonlítva a 72 százalékos, valamennyi iparágat érintő váltással
A medián keresési idő az újbóli elhelyezkedéseket tekintve 3,1 hónap volt – nagyjából a többi iparághoz hasonlóan –, bár érdemes megemlíteni, hogy az ötvenes éveikben járók 5 hónapos keresési időről is beszámoltak.
Azok a munkavállalók, akik új iparágra váltottak, szám szerint 22 szektorban helyezkedtek el, legnagyobb számban a tanácsadás felé mozdulva (6 százalék), élelmiszeripar (4 száalék), számítógépek és irodai felszerelések (4 százalék), közszféra és államigazgatás (4 százalék)
Míg az iparágat váltók 44 százaléka azonos, vagy magasabb fizetést ért el, azok jutottak a legjobb kompenzációs csomaghoz, akik a pénzügyi szektorban maradtak.
Az új állás legfőbb forrásai:
Pénzügyi szolgáltatás: Networking (kapcsolatok) 63%, Tanácsadók 11%, Újsághirdetés 7%, Közvetlen megkeresés 4%, Internet 2%
Általában: Networking (kapcsolatok) 60%, Tanácsadók 10%, Újsághirdetés 7%, Közvetlen megkeresés 3%, Internet 5%
Forrás: DBM