Nem elég azonban gyors, feszínes válaszokat adni. Meg kell bizonyosodni róla, hogy pontosan tudja-e a helyes válaszokat, elsősorban azért, hogy felmérje: mennyire is biztos a helye a cégénél.
1. Mit adok a vállalatnak? Az eredményesség legyen a karrierstratégia középpontjában! Szükség van a kiemelkedő teljesítményre, és mindig pozitív szereplőként kell megjelenni!
2. Ha szabad volna a pozícióm, vajon felvennének-e? Legyen tudatában értékeinek. Számszerűsítse és minősítse sikereit szakmai, civil, vagy akár önkéntes tevékenységeit illetően. Ahhoz, hogy pontosan tisztában legyen piaci értékével, jól kell ismernie saját munkaadója szervezetét, az iparágat és annak a szakterületnek a fizetési sávjait, ahol dolgozik.
3. Mit tennék, ha az állásom holnap megszűnne? Legyen tisztában vele, milyen kilátásai vannak. Kövesse iparága trendjeit, csatlakozzon szakmai szervezetekhez, olvasson üzleti, kereskedelmi lapokat, látogasson el konferenciákra, építsen hálózatot, és létesítsen szoros kapcsolatot szenior menedzserekkel. Ezek a tevékenységek képessé teszik rá, hogy felismerje lehetőségeit és összegyűjtse az információkat az iparágról, amelyben dolgozik, valamint segítenek abban, hogy felmérje, hogy milyen transzferálható képességei vannak.
4. Folyamatosan tanulok? Képezze magát! Ha megérzi szervezete jövőbeli igényeit, és ehhez illesztve fejleszti képességeit, ez megerősíti a helyzetét a szervezetben. Fordítsa javára a felhalmozott tréning tapasztalatait. Kérje, hogy vonják be új projektekbe, ezek réven fejlesztheti kompetenciáit. Legyen a saját karrier-edzője!
5. Ismernek-e szervezetem döntéshozói és tudják-e, hogy mi a feladatom? Adjon pozitív képet magáról. Ha eredményeket ér el, ha nyomon követi és kommunikálja a sikereit, ha egyre gyakorlottabb, ha jól ismeri az iparágat, amelyben működik, akkor önmagát egy sikeres, profi, felkészült szakembernek látja, és ezt is sugallja a külvilág felé.
6. Tudja-e, hová megy, és hogyan jut oda? Készítsen karriertervet annak érdekében, hogy a saját kezében legyen a jövője irányítása. Ezzel tőkét tud kovácsolni az állandóan változó munkaerőpiac adta lehetőségekből.
Forrás: DBM
1. Mit adok a vállalatnak? Az eredményesség legyen a karrierstratégia középpontjában! Szükség van a kiemelkedő teljesítményre, és mindig pozitív szereplőként kell megjelenni!
2. Ha szabad volna a pozícióm, vajon felvennének-e? Legyen tudatában értékeinek. Számszerűsítse és minősítse sikereit szakmai, civil, vagy akár önkéntes tevékenységeit illetően. Ahhoz, hogy pontosan tisztában legyen piaci értékével, jól kell ismernie saját munkaadója szervezetét, az iparágat és annak a szakterületnek a fizetési sávjait, ahol dolgozik.
3. Mit tennék, ha az állásom holnap megszűnne? Legyen tisztában vele, milyen kilátásai vannak. Kövesse iparága trendjeit, csatlakozzon szakmai szervezetekhez, olvasson üzleti, kereskedelmi lapokat, látogasson el konferenciákra, építsen hálózatot, és létesítsen szoros kapcsolatot szenior menedzserekkel. Ezek a tevékenységek képessé teszik rá, hogy felismerje lehetőségeit és összegyűjtse az információkat az iparágról, amelyben dolgozik, valamint segítenek abban, hogy felmérje, hogy milyen transzferálható képességei vannak.
4. Folyamatosan tanulok? Képezze magát! Ha megérzi szervezete jövőbeli igényeit, és ehhez illesztve fejleszti képességeit, ez megerősíti a helyzetét a szervezetben. Fordítsa javára a felhalmozott tréning tapasztalatait. Kérje, hogy vonják be új projektekbe, ezek réven fejlesztheti kompetenciáit. Legyen a saját karrier-edzője!
5. Ismernek-e szervezetem döntéshozói és tudják-e, hogy mi a feladatom? Adjon pozitív képet magáról. Ha eredményeket ér el, ha nyomon követi és kommunikálja a sikereit, ha egyre gyakorlottabb, ha jól ismeri az iparágat, amelyben működik, akkor önmagát egy sikeres, profi, felkészült szakembernek látja, és ezt is sugallja a külvilág felé.
6. Tudja-e, hová megy, és hogyan jut oda? Készítsen karriertervet annak érdekében, hogy a saját kezében legyen a jövője irányítása. Ezzel tőkét tud kovácsolni az állandóan változó munkaerőpiac adta lehetőségekből.
Forrás: DBM