Az első két őszi rendezvény (2000-ben és 2001-ben) az informatikai szektor szereplőinek szólt, 2002-ben azonban a munkaerő-piac változásait, illetve a piaci szereplők elvárásait követve a rendezvény integrált börzévé alakult át. Az InFoBörze így a műszaki, informatikai, természettudományi, pénzügyi, gazdasági, illetve egészségügyi területen diplomát szerző végzős hallgatók, illetve a néhány éves gyakorlatot szerzett fiatal diplomások és az őket alkalmazni kívánó cégek számára kíván találkozási, kapcsolat-felvételi lehetőséget teremteni. A rendezvényen a szakmai gyakorlati lehetőséget, diplomamunka-témát kereső alsóbb éves hallgatókkal is felvehetik a kapcsolatot a kiállító vállalatok.
Az InFoBörze célja, hogy az álláskeresők megismerjék a munkaerőpiac igényeit, illetve azokat a praktikus tudnivalókat, amelyek nagymértékben hozzásegítik őket a megfelelő állás megtalálásához. A cégek is pontos képet kaphatnak a jelen, illetve a jövő szakember-generációjáról, azok felkészültségéről, tudásáról, ráadásul közvetlen forrásból, hiszen a Műegyetem falai között vehetik fel a kapcsolatot leendő munkatársaikkal. E kapcsolatfelvétel sikerességét a BME Karrier KözPont által végzett felmérés is igazolta, ugyanis a végzett hallgatók 14 százaléka az állásbörzék révén, további 22 százaléka pedig egyéb egyetemi segítséggel helyezkedett el az elmúlt évben.
Az idei InFoBörze iránti érdeklődés várhatóan jelentősen meghaladja a korábbi évekét, ugyanis korábban általában jobbak voltak a fiatal diplomások elhelyezkedési kilátásai, könnyebben lehetett megfelelő munkahelyet találni. Egyre több diplomás végez, ugyanakkor a cégek nem ajánlanak fel számukra kellő mennyiségű, illetve minőségű munkahelyet. A friss diplomások helyzetét tovább nehezíti, hogy a legtöbb cégnél fiatal szakemberek töltik be az állások többségét (a vezetői állásokat is), így a korábbiakhoz mérten sokkal hosszabb karrierúttal kell számolniuk a napjainkban végzősöknek.
A szervezők fontosnak tartják, hogy azok a kisebb, kevesebb munkatársat foglalkoztató vállalkozások is megjelenhessenek az InFoBörzén, amelyek a korlátozott anyagi lehetőségeik miatt hagyományos módon – standdal – nem tudnak részt venni a rendezvényen. Számukra InFoBörze Kalauz című kiadványban, továbbá a honlapon adnak megjelenési lehetőséget. Az idén tavaszi Műegyetemi Állásbörze jól tükrözte az internetes megjelenés fontosságát, hiszen a rendezvény két napján és az azt megelőző 3 hétben közel 30 ezer egyéni látogatót regisztráltak a szervezők.
A műegyetemi InFoBörzét országos jelentőségű és látogatottságú rendezvénnyé kívánják kiterjeszteni a rendezők, ezért a vidéki egyetemi városokból különjáratú buszok segítségével juthatnak el az állást kereső fiatal diplomások az InFoBörzére.
Az InFoBörze célja, hogy az álláskeresők megismerjék a munkaerőpiac igényeit, illetve azokat a praktikus tudnivalókat, amelyek nagymértékben hozzásegítik őket a megfelelő állás megtalálásához. A cégek is pontos képet kaphatnak a jelen, illetve a jövő szakember-generációjáról, azok felkészültségéről, tudásáról, ráadásul közvetlen forrásból, hiszen a Műegyetem falai között vehetik fel a kapcsolatot leendő munkatársaikkal. E kapcsolatfelvétel sikerességét a BME Karrier KözPont által végzett felmérés is igazolta, ugyanis a végzett hallgatók 14 százaléka az állásbörzék révén, további 22 százaléka pedig egyéb egyetemi segítséggel helyezkedett el az elmúlt évben.
Az idei InFoBörze iránti érdeklődés várhatóan jelentősen meghaladja a korábbi évekét, ugyanis korábban általában jobbak voltak a fiatal diplomások elhelyezkedési kilátásai, könnyebben lehetett megfelelő munkahelyet találni. Egyre több diplomás végez, ugyanakkor a cégek nem ajánlanak fel számukra kellő mennyiségű, illetve minőségű munkahelyet. A friss diplomások helyzetét tovább nehezíti, hogy a legtöbb cégnél fiatal szakemberek töltik be az állások többségét (a vezetői állásokat is), így a korábbiakhoz mérten sokkal hosszabb karrierúttal kell számolniuk a napjainkban végzősöknek.
A szervezők fontosnak tartják, hogy azok a kisebb, kevesebb munkatársat foglalkoztató vállalkozások is megjelenhessenek az InFoBörzén, amelyek a korlátozott anyagi lehetőségeik miatt hagyományos módon – standdal – nem tudnak részt venni a rendezvényen. Számukra InFoBörze Kalauz című kiadványban, továbbá a honlapon adnak megjelenési lehetőséget. Az idén tavaszi Műegyetemi Állásbörze jól tükrözte az internetes megjelenés fontosságát, hiszen a rendezvény két napján és az azt megelőző 3 hétben közel 30 ezer egyéni látogatót regisztráltak a szervezők.
A műegyetemi InFoBörzét országos jelentőségű és látogatottságú rendezvénnyé kívánják kiterjeszteni a rendezők, ezért a vidéki egyetemi városokból különjáratú buszok segítségével juthatnak el az állást kereső fiatal diplomások az InFoBörzére.