Kovács István hangsúlyozta: mivel a repülőtéren dolgozó valamennyi területet érintené a munkabeszüntetés, a sztrájk idejére megbénulhat a Ferihegyi forgalom. A szakszervezetek a Budapest Airportnál tervezett tömeges elbocsátás és a tevékenységek kiszervezése ellen tiltakoznak és kifogásolják, hogy a munkáltatótól jogszerű tájékoztatást eddig nem kaptak. Követeléseiket hétfőn reggel átadták a vezérigazgatónak. Kovács István hangsúlyozta, hogy a törvény által előírt 7 napos egyeztetési idő alatt bármikor sor kerülhet kétórás figyelmeztető sztrájkra is.
A sztrájkbizottságot a Repülőtéri Minibusz Gépkocsivezetők Szakszervezete (RMGSZ), a Repülőtéri Forgalmi Dolgozók Független Szakszervezete (RFDFSZ), illetve a Légiközlekedési Dolgozók Független Szakszervezete (LDFSZ) hozta létre. E három szakszervezet összesen 1300 tagot, a szakszervezeti tagság többségét tömöríti. A sztrájkbizottság elnöke ugyanakkor hangsúlyozta, hogy követeléseiket nemcsak az érdekképviseleti tagok, de a munkavállalók többsége is támogatja.
Az érdekképviseletek kifogásolják, hogy a munkáltató nem kezdeményezett egyeztetést a létszámleépítésről, illetve a Budapest Airportot és a munkavállalókat érintő intézkedésekről. Kovács Zoltán, az üzemi tanács elnöke elmondta, hogy a tömeges létszámleépítések miatt a munkaügyi bírósághoz fordult, a kiszervezések miatt pedig a szakszervezetek az ügyészségnél kértek jogorvoslatot. Kovács István kifogásolta, hogy a hétfőn délelőtt 11 órakor meghirdetett állománygyűlés helyszínére a vezérigazgató rendőri biztosítást kért és a területet bekameráztatta.
A vezérigazgató korábbi tájékoztatásával ellentétben az érdekképviseletek szerint nemcsak a minibusz-szolgáltatást, de több területet is várhatóan kiszerveznek jövőben a Budapest Airport Rt.-nél és véleményük szerint e szolgáltatásokat a társaság később drágábban vásárolja majd meg. Az érdekképviseletek a privatizáció ellen nem tiltakoznak, ám ezt, mint mondták, a tőzsdén keresztül tartják elfogadhatónak.
Hárskuti János, a BA Rt. vezérigazgatója korábban elmondta, hogy egyelőre csak a veszteséges minibusz-szolgáltatás kiszervezéséről döntöttek. Olyan szerződéstervezetet dolgoztak ki, amelyik öt évre biztosítaná a 209 sofőr foglalkoztatását. A vezérigazgató akkor hangsúlyozta, hogy az intézkedésekre a költségek csökkentése érdekében van szükség.
Az érdekképviseletek szerint a kiszervezések átgondolatlan volta miatt a költségek nem csökkennek majd jelentősen a társaságnál. Átgondolatlannak nevezték a 152 főt érintő létszámleépítést is, és elmondták, hogy a létszám racionalizálására maguk is készítettek javaslatot, ám ezt a munkáltató nem vette figyelembe. (MTI)
A sztrájkbizottságot a Repülőtéri Minibusz Gépkocsivezetők Szakszervezete (RMGSZ), a Repülőtéri Forgalmi Dolgozók Független Szakszervezete (RFDFSZ), illetve a Légiközlekedési Dolgozók Független Szakszervezete (LDFSZ) hozta létre. E három szakszervezet összesen 1300 tagot, a szakszervezeti tagság többségét tömöríti. A sztrájkbizottság elnöke ugyanakkor hangsúlyozta, hogy követeléseiket nemcsak az érdekképviseleti tagok, de a munkavállalók többsége is támogatja.
Az érdekképviseletek kifogásolják, hogy a munkáltató nem kezdeményezett egyeztetést a létszámleépítésről, illetve a Budapest Airportot és a munkavállalókat érintő intézkedésekről. Kovács Zoltán, az üzemi tanács elnöke elmondta, hogy a tömeges létszámleépítések miatt a munkaügyi bírósághoz fordult, a kiszervezések miatt pedig a szakszervezetek az ügyészségnél kértek jogorvoslatot. Kovács István kifogásolta, hogy a hétfőn délelőtt 11 órakor meghirdetett állománygyűlés helyszínére a vezérigazgató rendőri biztosítást kért és a területet bekameráztatta.
A vezérigazgató korábbi tájékoztatásával ellentétben az érdekképviseletek szerint nemcsak a minibusz-szolgáltatást, de több területet is várhatóan kiszerveznek jövőben a Budapest Airport Rt.-nél és véleményük szerint e szolgáltatásokat a társaság később drágábban vásárolja majd meg. Az érdekképviseletek a privatizáció ellen nem tiltakoznak, ám ezt, mint mondták, a tőzsdén keresztül tartják elfogadhatónak.
Hárskuti János, a BA Rt. vezérigazgatója korábban elmondta, hogy egyelőre csak a veszteséges minibusz-szolgáltatás kiszervezéséről döntöttek. Olyan szerződéstervezetet dolgoztak ki, amelyik öt évre biztosítaná a 209 sofőr foglalkoztatását. A vezérigazgató akkor hangsúlyozta, hogy az intézkedésekre a költségek csökkentése érdekében van szükség.
Az érdekképviseletek szerint a kiszervezések átgondolatlan volta miatt a költségek nem csökkennek majd jelentősen a társaságnál. Átgondolatlannak nevezték a 152 főt érintő létszámleépítést is, és elmondták, hogy a létszám racionalizálására maguk is készítettek javaslatot, ám ezt a munkáltató nem vette figyelembe. (MTI)