Gazda László, a térségi helyhatóság elnöke elmondta, hogy a nyugat-európai nagy logisztikai centrumok – például a rotterdami és a trieszti – kikötők mintájára tervezett szállítmányozási központ a debreceni, illetve a nyíregyházi repülőtérre, a régióban épülő M3-as autópályára, a záhonyi vasúti átrakó-pályaudvarra, valamint a tiszai vízi útra alapozva létesülne, mintegy 50-60 millió euró befektetésével.
Az elképzelések szerint a logisztikai-disztribúciós központ a kelet-, dél- és észak-európai, valamint az ázsiai országokba, illetve az onnan nyugatra tartó exportáruknak lenne a tranzitállomása. A nemzetközi kereskedelmi centrumot a hajdú-bihari és szabolcsi önkormányzatok partneri együttműködésében, a magyar kormány és az Európai Unió támogatásának elnyerésével, illetve a külkereskedelem bonyolításában érdekelt cégek beruházói közreműködésével szándékoznak létrehozni.
Gazda László megjegyezte: a projekt megvalósításához a kezdeményező szabolcsi önkormányzat már bírja a bajorországi gazdasági minisztérium elvi támogatását, amely német befektetők megjelenésével járhat. A bajor ASTA projektfejlesztő cég áprilisra készíti el a logisztikai központ terveit. A magyarországi „kikötő” – a megvalósíthatósági tanulmány kidolgozói szerint – természetesen kapcsolódik majd az úgynevezett európai szállítmányozási mega-infrastruktúrához.
A nyírségi önkormányzati vezető úgy vélte: a kereskedelmi centrum kialakítása felgyorsítaná Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye fejlődését is, és nagyban javítaná a foglalkoztatást, hiszen az előzetes számítások szerint mintegy 10 ezer embernek teremtene hosszú távra munkahelyet. (MTI)
Az elképzelések szerint a logisztikai-disztribúciós központ a kelet-, dél- és észak-európai, valamint az ázsiai országokba, illetve az onnan nyugatra tartó exportáruknak lenne a tranzitállomása. A nemzetközi kereskedelmi centrumot a hajdú-bihari és szabolcsi önkormányzatok partneri együttműködésében, a magyar kormány és az Európai Unió támogatásának elnyerésével, illetve a külkereskedelem bonyolításában érdekelt cégek beruházói közreműködésével szándékoznak létrehozni.
Gazda László megjegyezte: a projekt megvalósításához a kezdeményező szabolcsi önkormányzat már bírja a bajorországi gazdasági minisztérium elvi támogatását, amely német befektetők megjelenésével járhat. A bajor ASTA projektfejlesztő cég áprilisra készíti el a logisztikai központ terveit. A magyarországi „kikötő” – a megvalósíthatósági tanulmány kidolgozói szerint – természetesen kapcsolódik majd az úgynevezett európai szállítmányozási mega-infrastruktúrához.
A nyírségi önkormányzati vezető úgy vélte: a kereskedelmi centrum kialakítása felgyorsítaná Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye fejlődését is, és nagyban javítaná a foglalkoztatást, hiszen az előzetes számítások szerint mintegy 10 ezer embernek teremtene hosszú távra munkahelyet. (MTI)