Erősödik a vállalati juttatások szerepe

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

Egy közelmúltbeli OECD-tanulmány szerint a munkát keresőket a munkahely választáskor egyre kevésbé befolyásolja a fizetés puszta nagysága, ez a megkérdezettek körében ma már csak a hetedik helyen áll.

A választást befolyásoló tényezők között az első három helyen a munkakör (a munka jellege, a vele járó felelősség), a munkahelyen élvezhető önállóság és a vállalat belső viszonyai állnak. Utóbbinál fontos szerepet játszik például, hogy a vezetés mennyire hallgat a munkatársakra – fejtette ki Bereczky Katalin, a Neumann and Partners munkatársa.



A multinacionális cégek jelenlegi gyakorlata azt mutatja, hogy erősödik a vállalati szociális juttatások szerepe az egész világon. Ezt döntően befolyásolja, hogy a multik gyökerei mely országban vannak. Igen eltérő gyakorlatot mutatnak e tekintetben a nyugat-európai, az amerikai, illetve a japán eredetű világcégek.



A német vállalatok például 14 havi munkabért adnak dolgozóiknak és sok családi eseményt rendeznek alkalmazottaiknak. Míg az amerikai központú multik 12 hónapi munkabér mellé sok közös rendezvényt, tréninget szerveznek alkalmazottaiknak. A globalizálódó világ egyik pozitív jelensége, hogy az anyacégeknél alkalmazott juttatásokat előbb-utóbb kiterjesztik az egyes leányvállalatok dolgozóira is. (MTI)