A kormány úgy döntött, hogy a szociális támogatást, amely eredetileg az idei év végéig tartott volna, meghosszabbítja 2010-ig. Ennek azonban egyik feltétele az alkalmazottak létszámának csökkentése négy év alatt 22 ezerrel. „Ebből 16 ezernek rövid időn belül távoznia kell, az idén legalább 6000 személynek” – mondta az elbocsátásokról Milan Simonovsky, a közlekedési tárca vezetője. A cseh vasutas-szakszervezet azonban megalapozatlannak tartja az ilyen nagyarányú elbocsátást, és úgy véli, hogy ezzel tulajdonképpen a vasutat is tönkreteszik, mert az nem lesz képes teljesíteni feladatait.
„A céljuk az, hogy mindenáron a lehető legtöbb embert elbocsássák. Ez a vasút likvidálását jelentheti, hiszen már most is kevés a munkaerő, sokat kell túlórázni. Becsléseink szerint mintegy 3000 ember hiányzik” – állítja Jaromir Dusek szakszervezeti vezető. A szakszervezet sztrájkkal fenyegetőzik. Vojtech Kocourek, közlekedési miniszter-helyettes szerint viszont a karcsúsítás a piacon maradás feltétele. „Csehország belépésével az Európai Unióba területünk megnyílt a külföldi vasúttársaságok előtt is. A verseny nagy, a CSD karcsúsítás nélkül nem tudna piacon maradni. A költségvetés majdnem fele ugyanis ma a bérekre megy el, és ez nem tartható fenn tovább” – vélekedett a miniszterhelyettes. (MTI)
„A céljuk az, hogy mindenáron a lehető legtöbb embert elbocsássák. Ez a vasút likvidálását jelentheti, hiszen már most is kevés a munkaerő, sokat kell túlórázni. Becsléseink szerint mintegy 3000 ember hiányzik” – állítja Jaromir Dusek szakszervezeti vezető. A szakszervezet sztrájkkal fenyegetőzik. Vojtech Kocourek, közlekedési miniszter-helyettes szerint viszont a karcsúsítás a piacon maradás feltétele. „Csehország belépésével az Európai Unióba területünk megnyílt a külföldi vasúttársaságok előtt is. A verseny nagy, a CSD karcsúsítás nélkül nem tudna piacon maradni. A költségvetés majdnem fele ugyanis ma a bérekre megy el, és ez nem tartható fenn tovább” – vélekedett a miniszterhelyettes. (MTI)