Díjat nyert a Diageo budapesti üzleti szolgáltató központja

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

A Diaego nemzetközi italgyártó cég magyarországi üzleti szolgáltató központját Európa legjobb új szervezetének választotta a Shared Services and Outsourcing Network (SSON), a vállalatok működésének hatékonysági kérdéseivel foglalkozó nemzetközi szervezet.

A világ legnagyobb prémium italokat gyártó cége, a Diageo – amely a húsz legjelentősebb nemzetközi italmárkából kilencet (Johnnie Walker, Guinness, Smirnoff, Bailey’s, Captain Morgan, J and B, Jose Cuervo, Tanqueray) gyárt és forgalmaz a világ 180 országában – 2001-ben telepítette Magyarországra üzleti szolgáltató központját, amely jelenleg 270 munkatárssal a cég 13 európai üzleti egysége számára végez pénzügyi és adminisztrációs feladatokat. Az anyacég ezzel egyedül az Egyesült Királyságban évi több mint 400 millió forintnyi költségmegtakarítást és 25 milliárd forint értékű hatékonyságjavulást ért el.



A központ egy éven belül további 130 képzett munkavállaló foglalkoztatását tervezi és újabb európai országokat és üzleti egységeket kíván bekapcsolni a budapesti szervezet szolgáltatásainak vérkeringésébe – közölte Horváth Róbert, a Diaego Business Services Centre ügyvezető igazgatója.



A cég tájékoztatása szerint Budapest annak idején 19 országot előzött meg a központ telepítéséért folytatott versenyben. A helyszín kiválasztásában döntő szerepet játszott, hogy Magyarországon a szolgáltató központ működtetéséhez szükséges alapfeltételek költséghatékony formában vannak jelen. A nemzetközi cégek számára rendelkezésre állnak képzett, nyelveket beszélő pénzügyi szakemberek és általában véve is kedvező a munkaerő minősége. Az elfogadható ingatlan költségek, a jó infrastruktúra, a kedvező általános üzleti környezet és a kiváló földrajzi megközelíthetőség tovább segítette a Magyarország számára kedvező döntés meghozatalát.



Az ügyvezető szerint a Diageo díja is jelzi, hogy Magyarország európai pénzügyi és szolgáltató központtá válásának reális esélyei vannak. Ezt az Economist egyik tanulmánya is alátámasztja. E szerint folyamatos hatékonyság javulás mellett még emelkedő munkaerő költségek esetén is érdemes lehet hosszabb távon Magyarországon tartani a nemzetközi cégek üzleti szolgáltató központjait. (MTI)