A Hewitt Inside Consulting (átfogó humánerőforrás megoldásokra szakosodott vezetői tanácsadó cég), valamint a Figyelő gazdasági hetilap már negyedik éve rendezi meg Magyarországon ezt a felmérést, s adja ki a díjakat. Az idén a kis- és közepes vállalatok kategóriájában a Debreceni Hőszolgáltató Rt., a nagyvállalatok között a T-Mobile Magyarország Távközlési Rt. bizonyult a legjobbnak.
A két kategória további díjazottjai a kis- és közepes vállalatoknál: a Nexon Kft.; a Columbus Klíma Kft.; az evosoft Hungary Kft.; valamint a DIAGEO Üzletviteli Szolgáltatások Kft. A nagyvállalati kategóriában további díjazott az ATEL Csepel Vállalatcsoport; a Debreceni Vízmű Rt., a Sanoma Budapest Kiadó Rt., valamint Procter and Gamble.
Tököli Zsolt, a Hewit Inside Consulting üzletágvezetője szerint a felméréseik igazolják, hogy a piaci sikereket is a dolgozói elkötelezettséggel, elégedettséggel érhetik el a cégek. A kérdőívekre az idén a 95 pályázó cég csaknem 20 ezer alkalmazottja válaszolt. A válaszadók közül a cég iránt feltételen elkötelezettek aránya 45 százalék volt idén, tavaly ez a szám 47 százalék volt. Az elégedettség szintje átlagosan ennél alacsonyabb, 35 százalékos volt idén.
A díjnyertes cégeknél az átlagnál magasabbak ezek az értékek. Így például a szakmájukkal, hivatásukkal azonosulók aránya átlagban 72 százalék, a legjobb cégeknél viszont 81 százalék. Arra a kérdésre, hogy a fizetés arányban van-e az elvégzett munkával, átlagosan 25 százalék értett egyet teljes mértékben, a legjobb cégeknél viszont 46 százalék. Ugyanígy, arra kérdésre, hogy a cégnél a legrátermettebb munkatársakat léptetik-e elő, átlagban 24 százalék válaszolt igennel, a legjobb cégeknél viszont 38 százalék.
Tököli Zsolt szólt arról is, hogy a válaszolók 41 százaléka szerint a felső vezetés jól irányítja a vállalatot, a legjobb cégeknél viszont ez az arány eléri a 76 százalékot. Arra, hogy a cég tisztességesen bánik-e munkatársaival átlagosan 46 százalék adott igenlő választ, a díjazottaknál viszont 76 százalék. Azt, hogy a felső vezetés egyaránt figyelembe veszi-e a vállalati és a munkavállalói érdekeket, átlagban 29 százalék volt az igen, míg a díjazottaknál 59 százalék.
A felmérés során arra is kíváncsiak voltak, hogy a dolgozók mennyire magabiztosak abban, hogy máshol is találnának munkát. A válaszolók 21 százaléka úgy nyilatkozott, hogy pár hét alatt máshol is el tudna helyezkedni, 45 százalék vélte úgy, hogy kis utánjárással néhány hónap alatt ezt megoldaná. A válaszolók 23 százaléka szerint egy új munkahelyhez legalább féléves utánajárásra lenne szüksége. A fennmaradó 10 százalék körüli arány vélekedett úgy, hogy nehezen találna új munkahelyet. A kérdések között szerepelt, hogyha az adott dolgozó nyerne a lottón, akkor is tovább dolgozna-e a válaszolók 65 százaléka nyilatkozott úgy, hogy igen – jegyezte meg Tököli Zsolt. (MTI)
A két kategória további díjazottjai a kis- és közepes vállalatoknál: a Nexon Kft.; a Columbus Klíma Kft.; az evosoft Hungary Kft.; valamint a DIAGEO Üzletviteli Szolgáltatások Kft. A nagyvállalati kategóriában további díjazott az ATEL Csepel Vállalatcsoport; a Debreceni Vízmű Rt., a Sanoma Budapest Kiadó Rt., valamint Procter and Gamble.
Tököli Zsolt, a Hewit Inside Consulting üzletágvezetője szerint a felméréseik igazolják, hogy a piaci sikereket is a dolgozói elkötelezettséggel, elégedettséggel érhetik el a cégek. A kérdőívekre az idén a 95 pályázó cég csaknem 20 ezer alkalmazottja válaszolt. A válaszadók közül a cég iránt feltételen elkötelezettek aránya 45 százalék volt idén, tavaly ez a szám 47 százalék volt. Az elégedettség szintje átlagosan ennél alacsonyabb, 35 százalékos volt idén.
A díjnyertes cégeknél az átlagnál magasabbak ezek az értékek. Így például a szakmájukkal, hivatásukkal azonosulók aránya átlagban 72 százalék, a legjobb cégeknél viszont 81 százalék. Arra a kérdésre, hogy a fizetés arányban van-e az elvégzett munkával, átlagosan 25 százalék értett egyet teljes mértékben, a legjobb cégeknél viszont 46 százalék. Ugyanígy, arra kérdésre, hogy a cégnél a legrátermettebb munkatársakat léptetik-e elő, átlagban 24 százalék válaszolt igennel, a legjobb cégeknél viszont 38 százalék.
Tököli Zsolt szólt arról is, hogy a válaszolók 41 százaléka szerint a felső vezetés jól irányítja a vállalatot, a legjobb cégeknél viszont ez az arány eléri a 76 százalékot. Arra, hogy a cég tisztességesen bánik-e munkatársaival átlagosan 46 százalék adott igenlő választ, a díjazottaknál viszont 76 százalék. Azt, hogy a felső vezetés egyaránt figyelembe veszi-e a vállalati és a munkavállalói érdekeket, átlagban 29 százalék volt az igen, míg a díjazottaknál 59 százalék.
A felmérés során arra is kíváncsiak voltak, hogy a dolgozók mennyire magabiztosak abban, hogy máshol is találnának munkát. A válaszolók 21 százaléka úgy nyilatkozott, hogy pár hét alatt máshol is el tudna helyezkedni, 45 százalék vélte úgy, hogy kis utánjárással néhány hónap alatt ezt megoldaná. A válaszolók 23 százaléka szerint egy új munkahelyhez legalább féléves utánajárásra lenne szüksége. A fennmaradó 10 százalék körüli arány vélekedett úgy, hogy nehezen találna új munkahelyet. A kérdések között szerepelt, hogyha az adott dolgozó nyerne a lottón, akkor is tovább dolgozna-e a válaszolók 65 százaléka nyilatkozott úgy, hogy igen – jegyezte meg Tököli Zsolt. (MTI)