A „Best Office” elismerés azért értékes igazán, mert nem szubjektív értékelés alapján került a magyar tanácsadók teljesítménye az első helyre, hanem egy komplex, objektív adatokból építkező mutatórendszer alapján. Olyan tételeket vizsgáltak többek között, mint az egy tanácsadóra jutó árbevétel nagysága, a profitabilitás, a visszatérő megbízók száma, és a megismételt megbízások értéke, illetve az ügyfelek elégedettségi mutatói, az egy megbízásra fordított idő, stb.
A magyar iroda ráadásul hendikeppel indult, hiszen a nagy nyugat-európai országokban lényegesen nagyobb a piac mérete, s a megbízások zömét adó nagyvállalatok száma is sokszorta több, mint nálunk. „Valamit alighanem elég jól csinálunk, hiszen az árbevételünk nagyobb, mint az osztrák vagy a lengyel irodáé” – mondta a hvg.hu érdeklődésére Szabó Vilmos, a Korn/Ferry International Budapest Személyi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.ügyvezetője. „De hazai összehasonlításban is igen jók a pozícióink, hiszen az éves 800 millió forint feletti árbevételünk azt mutatja, hogy egy-egy tanácsadónk nagyobb forgalmat generál, mint amit konkurenseinknél a teljes cég elér. S mivel a megbízások több mint 90 százalékát helyben szerezzük, ezt a teljesítményt nem azáltal érjük el, hogy a nemzetközi hálózat ellát bennünket munkával” – hangsúlyozta az ügyvezető.
A Korn/Ferry magyarországi sikereinek titka alighanem abban is keresendő, hogy nem pusztán a megfelelő vezetők megkeresésével, kiválasztásával foglalkoznak, hanem a menedzsment értékelésével (management assesment) is. Szabó Vilmos szerint ennek során olyan piaci elemzést adnak, amely világossá teszi, hogy az adott vezetői állomány összetétele, képzettsége és gyakorlata megfelel-e az elvégzendő feladatoknak.
Az ügyvezető azonban sikerük kulcsát végső soron abban látja, hogy a munkatársak nagy része másfél évtizede a szakmában van, sokan közülük igen régóta egy csapatot alkotnak, és nagyon sokat dolgoznak. „A Best Office díj újabb kötelezettségeket ró ránk. Meg kellene tartani a helyezésünket, ami azonban sokkal nehezebb lesz, mint az első hely megszerzése. Az eddigi teljesítményünk is szinte erőn felüli volt, így kíváncsian várom, hogy mire leszünk képesek a fejlődéshez pillanatnyilag nem túl kedvező piaci körülmények között.”
MZ
A magyar iroda ráadásul hendikeppel indult, hiszen a nagy nyugat-európai országokban lényegesen nagyobb a piac mérete, s a megbízások zömét adó nagyvállalatok száma is sokszorta több, mint nálunk. „Valamit alighanem elég jól csinálunk, hiszen az árbevételünk nagyobb, mint az osztrák vagy a lengyel irodáé” – mondta a hvg.hu érdeklődésére Szabó Vilmos, a Korn/Ferry International Budapest Személyi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.ügyvezetője. „De hazai összehasonlításban is igen jók a pozícióink, hiszen az éves 800 millió forint feletti árbevételünk azt mutatja, hogy egy-egy tanácsadónk nagyobb forgalmat generál, mint amit konkurenseinknél a teljes cég elér. S mivel a megbízások több mint 90 százalékát helyben szerezzük, ezt a teljesítményt nem azáltal érjük el, hogy a nemzetközi hálózat ellát bennünket munkával” – hangsúlyozta az ügyvezető.
A Korn/Ferry magyarországi sikereinek titka alighanem abban is keresendő, hogy nem pusztán a megfelelő vezetők megkeresésével, kiválasztásával foglalkoznak, hanem a menedzsment értékelésével (management assesment) is. Szabó Vilmos szerint ennek során olyan piaci elemzést adnak, amely világossá teszi, hogy az adott vezetői állomány összetétele, képzettsége és gyakorlata megfelel-e az elvégzendő feladatoknak.
Az ügyvezető azonban sikerük kulcsát végső soron abban látja, hogy a munkatársak nagy része másfél évtizede a szakmában van, sokan közülük igen régóta egy csapatot alkotnak, és nagyon sokat dolgoznak. „A Best Office díj újabb kötelezettségeket ró ránk. Meg kellene tartani a helyezésünket, ami azonban sokkal nehezebb lesz, mint az első hely megszerzése. Az eddigi teljesítményünk is szinte erőn felüli volt, így kíváncsian várom, hogy mire leszünk képesek a fejlődéshez pillanatnyilag nem túl kedvező piaci körülmények között.”
MZ